Rozpoczęła się budowa przystanku na linii kolejowej Wrocław - Opole. Ponownie ograniczona została przepustowość linii, która zmagała się z bardzo długim zamknięciem podczas przebudowy mostów w Opolu.
Przystanek Oława Zachodnia to inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych z programu przystankowego. za blisko 13 mln zł. Nowy przystanek między Lizawicami a Oławą zapewni dojazd do Wrocławia w ok. 22 min - informuje PKP PLK. Przez Oławę na trasie Wrocław – Opole i Opole - Wrocław codziennie kursuje około 50 pociągów regionalnych.
Skrócono planowane zamknięcia. Do czterech miesięcy...Co ważne dla pasażerów, dopiero zakończyły się
wydłużone aż do trzech lat prace przy mostach w Opolu, a magistrala znów stała się jednotorowa. Zamknięcie toru w Oławie będzie skutkować wydłużeniem czasu przejazdu dla niektórych pociągów z Wrocławia do Opola i Katowic, a także Warszawy. Np. Pendolino z Wrocławia do Warszawy zamiast w czasie 3:37 pojedzie w 3:49 (składa się na to także sytuacja ruchowa na węźle warszawskim).
PKP PLK pociesza, że z początku zaplanowane zamknięcia torów, po dodatkowych analizach i zastosowaniu zmienionej technologii robót, udało się skrócić z około 8 do około 4 miesięcy. Wprowadzona od marcowej korekty rozkładu jazdy organizacja ruchu na linii Wrocław – Opole zakłada wykorzystanie zastępczej komunikacji autobusowej dla 6 par pociągów regionalnych dziennie pomiędzy przystankami: Lizawice a Oławą. Zmiany obowiązywać będą do czerwca. Informacje ujęte są w rozkładzie jazdy.
Dodatkowe 4 mln zł dla wykonawcy
Wykonawcą zadania jest firma Infrakol. Jak podaje PLK, na wniosek Miasta spółka uwzględniła poszerzenie przejścia podziemnego z 4 m do 6 m i dostosowanie do planów i budowy dróg dojazdowych oraz ciągu pieszo-rowerowego. Po uwzględnieniu zmian wartość umowy wzrosła z 9 mln zł do blisko 13 mln zł, w tym 2,1 mln zł zostanie sfinansowane przez Miasto, a pozostałą różnicę – ok. 1,8 mln zł pokryje dodatkowo PLK SA.
Jak podają PKP PLK, na przystanku zostaną zamontowane wiaty, ławki oraz gabloty z rozkładem jazdy. Czytelne oznakowanie usprawni korzystanie z obiektu. Bezpieczeństwo po zmroku zapewni jasne i ekologiczne oświetlenie LED. Dwa nowe perony będą dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się dzięki windom i pochylniom, a osobom niedowidzącym dojście ułatwią ścieżki naprowadzające. Przejście podziemne zapewni dogodną komunikację pomiędzy przystankiem a przyległymi ulicami: Paderewskiego i Brylantową.