PKP Intercity ogłasza przetarg na wykonanie naprawy okresowej na 4. poziomie utrzymania 28 lokomotyw elektrycznych EP09.
W czerwcu ubiegłego roku PKP Intercity
uruchomiło dwuczęściowe postępowanie przetargowe na naprawy lokomotyw EP09. W pierwszej znalazło się wykonanie 31 napraw dla lokomotyw elektrycznych, zaś w drugim – 28 – w sumie 59 przeglądów P4 dla 46 posiadanych lokomotyw EP09 (niektóre miały go przejść dwukrotnie w okresie obowiązywania umowy).
Po
otwarciu ofert okazało się, że w kosztorysie zmieściła się tylko oferta Olkolu, ale zaoferowała ona wykonanie tylko części II zamówienia. PKP Intercity uznało jednak, że zarówno oferta Olkolu, jak i Pesy podlega odrzuceniu. Ze względu na to, że jedyna ważna oferta – z Newagu – znacznie przekroczyła kosztorys, zamówienia nie udzielono. W części I zamówienia, mimo znaczącego przekroczenia kwoty, jaką przygotowało PKP Intercity, przewoźnik
zdecydował o przyznaniu zamówienia Newagowi.
Teraz PKP Intercity ogłasza nowy przetarg na wykonanie 28 napraw P4. Został on podzielony na dwie części po 14 lokomotyw. Zamawiający wymaga, aby termin wykonania naprawy każdej lokomotywy wyniósł nie dłużej niż 70 dni kalendarzowych i przyzna do 20 punktów za jego skrócenie. PKP IC chce też gwarancji na 21 miesięcy kalendarzowych i da do 10 punktów za jego przedłużenie. Okres obowiązywania zamówienia to 36 miesięcy.
Dla obu części postępowania przewidziano prawo opcji na wykonanie dodatkowych siedmiu napraw (w sumie w obu częściach z prawem opcji byłoby ich 42 lokomotywy). Otwarcie ofert powinno się odbyć 29 sierpnia.