PKP Intercity po ostatnich fiaskach ogłosiło nowe postępowanie na dzierżawę lokomotyw. Chce wynająć cztery lokomotywy manewrowe i dwie uniwersalne.
PKP Intercity wciąż zmaga się z problemami z trakcją spalinową, o których
piszemy od dłuższego czasu. Ostatnio pojawił się kolejny problem - brak ofert w postępowaniach na dzierżawę tego typu lokomotyw. W związku z tym przewoźnik
unieważnił przetarg na trzyletnią dzierżawę 5 lokomotyw spalinowych do obsługi połączeń na liniach zelektryfikowanych oraz postępowanie na dzierżawę dwóch uniwersalnych lokomotyw spalinowych serii SU42.
Dziś przewoźnik ogłosił nowe postępowanie, ale nie w formie przetargu, tylko zapytania ofertowego. Dzięki temu przewoźnik zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania na każdym etapie bez podania przyczyny i bez roszczeń dla potencjalnych wykonawców z tego tytułu.
Postępowanie obejmuje dzierżawę czterech manewrowych lokomotyw spalinowych oraz dwóch lokomotyw uniwersalnych serii SU42 na nietypowy okres 8,5 miesiąca - od dnia 15 grudnia 2021 roku do 05 września 2022. Zamówienie podzielono na trzy zadania po dwie lokomotywy każde. Oferty można składać zaledwie przez tydzień - do 17 listopada. Jedynym kryterium wyboru jest cena.
Jako że postępowanie dotyczy czterech lokomotyw manewrowych, a nie liniowych, wciąż nie wiadomo jak PKP Intercity rozwiąże problem
kończącej się dzierżawy czeskich "okularników" (serii 754). Dostępność lokomotyw manewrowych przewoźnika powinna się poprawić w kolejnych latach, po
naprawach SM42 18D w Newagu (producent
naprawi też lokomotywy SU4210), realizacji
opóźnionych dostaw SU4220 z FPS, czy dostawach
nowych spalinowych lokomotyw EffiShunter z Czech.