fot. Fallaner, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.orgPrzystanek kolejowy w Kolumnie
Zarządca infrastruktury zapowiada kolejne prace mające na celu zwiększenie przepustowości linii kolejowej nr 14 na terenie województwa łódzkiego. Budowa nowego posterunku automatycznego w Kolumnie oznacza częściową realizację postulatów zgłaszanych przez ŁKA. Roboty mają zostać wykonane w przyszłym roku.
W sierpniu Łódzka Kolej Aglomeracyjna poinformowała o bardzo dobrych wynikach frekwencji osiąganych na trasie z Łodzi przez Zduńską Wolę do Sieradza. Przewoźnik zwrócił jednak uwagę na pewne ograniczenia infrastrukturalne, których likwidacja pozwoliłaby na poprawę oferty. Spółka postulowała przede wszystkim podjęcie działań zmierzających do podniesienia przepustowości linii kolejowej nr 14: budowę samoczynnej blokady liniowej na szlaku Retkinia – Gajewniki czy otwarcie nowego posterunku pomiędzy Zduńską Wolą a Sieradzem, który podzieliłby ten długi szlak na dwa.
Posterunek powstanie, ale między Pabianicami a Łaskiem
Choć zarządca krajowej sieci kolejowej nie ma w planach realizacji takich inwestycji, zapewnia, że wkrótce linia wybiegająca z Łodzi Kaliskiej w kierunku zachodnim będzie mogła przyjąć więcej pociągów. – Podejmujemy szereg działań mających na celu zwiększenie przepustowości sieci. Jedną z takich inicjatyw jest budowa samoczynnych posterunków odstępowych. W ramach KPO na trasie Łódź – Sieradz zamierzamy zabudować [uruchomić – dop. kf] automatyczny posterunek odstępowy Kolumna – zapowiada Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
– Zadanie obejmuje budowę drugiego komputerowego automatycznego posterunku odstępowego (APO) na szlaku Pabianice – Łask wraz z powiązaniem z istniejącymi urządzeniami stacyjnymi oraz przejazdowymi na stacjach Łask i Pabianice, posterunku APO Dobroń i przejeździe w Łasku na ul. Sportowej – tłumaczy nasz rozmówca. W praktyce oznacza to, że pomiędzy Dobroniem a stacją Łask będą mogły znajdować się dwa pociągi jadące po jednym torze jednocześnie: jeden na odcinku Dobroń – Kolumna i jeden na odcinku Kolumna – łask. Aktualnie toczą się prace projektowe.
– Prace potrwają do końca 2025 r. – informuje przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Nie wyklucza on przy tym powstania w przyszłości kolejnych nowych posterunków na podłódzkim odcinku linii nr 14 czy budowy samoczynnej blokady liniowej (SBL). Trwają w tej sprawie analizy. – Realizacja zadań zależy od pozyskania finansowania – usłyszeliśmy.
Przystanki w Sieradzu i Męckiej Woli nie będą modernizowane
ŁKA wskazywała nie tylko na potrzebę inwestycji w infrastrukturę torową, ale także na zasadność remontu przystanków znajdujących się pomiędzy stacjami Zduńska Wola i Sieradz. Nie zostały one zmodernizowane w ramach przebudowy trasy z lat 2017 – 2021, bo ta była ograniczona do odcinka Łódź – Zduńska Wola. – Obecnie nie mamy planów remontu przystanków Męcka Wola, Sieradz-Męka i Sieradz-Warta. Przystanki są przystosowane do obsługi podróżnych, a istniejąca infrastruktura zapewnia bezpieczne wsiadanie i wysiadanie do i z pociągów – ocenia Rafał Wilgusiak. Przypomina jednocześnie, że trwa budowa nowego przystanku Izabelów w okolicach Zduńskiej Woli.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.