Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Nowy pociąg Warszawa - Kijów nie będzie dotowany

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
26-05-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Nowy pociąg Warszawa - Kijów nie będzie dotowany
Fot. M. Szymajdazdjęcie ilustracyjne
PKP Intercity chce uruchomić jeden lub nawet dwa dodatkowe pociągi z Warszawy do Kijowa. Jak udało nam się potwierdzić, nie zostaną one objęte dotacją z Ministerstwa Infrastruktury. 

Jak pisaliśmy przed miesiącem, PKP Intercity złożyło wniosek do Urzędu Transportu Kolejowego w sprawie uruchomienia dwóch dodatkowych pociągów dziennie na trasie Warszawa  – Kijów Pasażerski już od grudnia tego roku. Jak przypuszczaliśmy, zastosowanie procedury otwartego dostępu sugeruje komercyjny charakter połączeń. Potwierdza to Ministerstwo Infrastruktury. 

- W ramach umowy o świadczenie usług publicznych zawartej między Ministrem Infrastruktury a PKP Intercity w zakresie międzywojewódzkich i międzynarodowych kolejowych przewozów pasażerskich realizowane są aktualnie dwa połączenia międzynarodowe: pociąg KIEV EXPRESS nr 67/68 relacji Warszawa Wsch. – Kijów – Warszawa Wsch. przez Dorohusk oraz pociąg nr 35/35 relacji Przemyśl Gł. – Odessa – Przemyśl Gł. przez Medykę. Pozostałe międzynarodowe pociągi pasażerskie Polska – Ukraina uruchamiane są na zasadach komercyjnych. Na zasadach komercyjnych planowane jest kursowanie od 10 grudnia 2023 r. nowego pociągu międzynarodowego na odcinku Warszawa Wsch. – Dorohusk – Kijów, na podstawie złożonego przez PKP Intercity SA do Urzędu Transportu Kolejowego wniosku o wydanie decyzji o otwartym dostępie  - informuje Szymon Huptyś, rzecznik prasowy resortu.

- W związku z tym od nowego rozkładu jazdy pociągów edycji 2023/24 kursowałyby dwa pociągi międzynarodowe do Kijowa przez Dorohusk, jeden w ramach umowy o świadczenie usług publicznych, który dostępny jest aktualnie w komunikacji krajowej i nowy pociąg na zasadach komercyjnych, który nie będzie dostępny na odcinku polskim. Uzależnione od decyzji o przyznaniu otwartego dostępu - dodaje rzecznik. 

Jak informuje Huptyś, nowe połączenie Kijów – Warszawa przez Dorohusk byłoby realizowane wyłącznie wagonami sypialnymi kolei ukraińskich. Z informacji płynących z Ministerstwa można wnioskować, że PKP Intercity planuje uruchomić nie dwa nowe połączenia do Kijowa, a tylko jedno ze zgłaszanych we wniosku; pytanie jednak, czy taką możliwość dopuści UTK. Więcej dowiemy się prawdopodobnie jesienią, bo na razie przewoźnik nie chce udzielać informacji na ten temat.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Śpisz w pociągu i... zarabiasz. Czy to praca marzeń?

Pasażer

Finlandia: VR kupują piętrowe wagony sypialne i autokuszetki

Tabor i technika

Nowe prywatne pociągi nocne w Niemczech i Szwajcarii

Pasażer

Zobacz również:

Śpisz w pociągu i... zarabiasz. Czy to praca marzeń?

Pasażer

Finlandia: VR kupują piętrowe wagony sypialne i autokuszetki

Tabor i technika

Nowe prywatne pociągi nocne w Niemczech i Szwajcarii

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5