Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowy pociąg N700S dla sieci Shinkansen w Japonii. Cichszy i lżejszy [film]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
10-07-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

1 lipca Koleje Japońskie wprowadziły do eksploatacji najnowszy pociąg Shinkansen. N700S ma być jeszcze cichszy i bardziej aerodynamiczny niż poprzednicy.

N700S (litera S pochodzi od „supreme”) jest przedstawicielem szóstej generacji pociągów Shinkansen. Poprzedni superszybki pociąg zbudowano dla japońskiej sieci KDP 13 lat temu. Od tego czasu technika pozwala jednak na wiele więcej.

Japońskie superszybkie pociągi, i tak już bardzo aerodynamiczne, stają się jeszcze bardziej opływowe. Mniejszy opór powietrza, jaki napotka czoło pojazdu, przyczyni się do zmniejszenia konsumpcji energii i większej ciszy w środku. Do poprawy komfortu akustycznego przyczyniają się też inne, nowe metody wygłuszania pudła od wózków, a także zastosowanie podzespołów napędowych z udziałem technologii SiC (węgliku krzemu), który z powodzeniem wdraża m.in. polski Medcom. Wszystkie urządzenia trakcyjne ważą o 20% mniej niż w poprzedniej wersji pojazdu. To także ma swoje przełożenie na poziom konsumpcji energii.

W ruchu planowym, podobnie jak poprzednie wersje pociągów, nowy, szesnastowagonowy N700S będzie jeździł z maksymalną prędkością 285 km/h. Zestawy wyposażono w bardzo czuły system wykrywania ruchów tektonicznych oraz w system baterii, który w wypadku zaniku napięcia, pozwoli na dotarcie pojazdu do bezpiecznego miejsca, lub dojechać do najbliższej stacji.

W tym roku na torach pojawi się dwanaście zestawów N700S. W ciągu trzech kolejnych lat ich liczba ma zostać zwiększona do 40. Będą kursować na liczącej 515 kilometrów linii Tokaido Shinkansen z Osaki przez Nagoję do Tokio. To pierwsza linia dużych prędkości na świecie, która powstała w w 1964 roku. Obecnie można tu jeździć z prędkością 285 km/h (szybsza i nowsza linia Tohoku z Tokio na północ kraju pozwala na osiąganie prędkości 320 km/h).

Niemal wszystkie komponenty wykorzystane do ich produkcji zostały wykonane w Japonii. Pracowała przy nim japońska technologiczna czołówka: Fuji Electric, Hitachi, Mitsubishi Electric i Toshiba.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tokio. Ujawniono projekt nowego Shinkansena do Nagasaki

Tabor i technika

Tokio. Ujawniono projekt nowego Shinkansena do Nagasaki

Przemysław Farsewicz 25 sierpnia 2021

Maglev w Japonii: Nowe wnętrza pociągów i stare problemy [wideo]

Innowacje

THSR – tajwańska szybka kolej, która zmieniła wyspę

Infrastruktura

THSR – tajwańska szybka kolej, która zmieniła wyspę

Tomasz Śniedziewski 28 grudnia 2019

JR Central testuje Shinkansena z zasilaniem bateryjnym

Infrastruktura

Zobacz również:

Tokio. Ujawniono projekt nowego Shinkansena do Nagasaki

Tabor i technika

Tokio. Ujawniono projekt nowego Shinkansena do Nagasaki

Przemysław Farsewicz 25 sierpnia 2021

Maglev w Japonii: Nowe wnętrza pociągów i stare problemy [wideo]

Innowacje

THSR – tajwańska szybka kolej, która zmieniła wyspę

Infrastruktura

THSR – tajwańska szybka kolej, która zmieniła wyspę

Tomasz Śniedziewski 28 grudnia 2019

JR Central testuje Shinkansena z zasilaniem bateryjnym

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5