PKP PLK informuje o postępach prac na stacji Czechowice-Dziedzice wartych aż 1,4 mld zł. Podróżni korzystają tu z nowego peronu i przejścia pod torami.
Jak czytamy w komunikacie, nowy peron jest wyższy, przykryty wiatą, są nowe ławki, informacja pasażerska, oznakowanie i oświetlenie. Jest też nowe przejście podziemne, ale windy dopiero będą montowane. Obecnie budowane są schody z peronu na wiadukt na ul. Traugutta. Wykonawca kontynuuje prace przy sąsiednim peronie. Udogodnieniem dla podróżnych jest peron tymczasowy przy budynku dworca.
Na stacji Czechowice-Dziedzice zmodernizowano 5 torów. Kontynuowane są prace od strony ul. Hutniczej. Przebudowa układu torowego zwiększy możliwości obsługi składów na stacji – podaje PKP PLK. Poprzednią relację z ogromnej inwestycji za 1,4 mld zł
publikowano w grudniu.
Jest komunikacja zastępcza
PLK przyznaje, że szeroki zakres prac przy sieci trakcyjnej i układzie torowym wymaga zmian w komunikacji. Na odcinku Pszczyna – Bielsko-Biała Główna za nocne pociągi wprowadzono zastępczą komunikację autobusową.
Podróżni korzystają też z dwóch nowych peronów w Zabrzegu, a także z bezpiecznego przejścia pod torami i na drugą stronę miasta. Dostęp do peronów ułatwiają zadaszone pochylnie. Na obiekcie przygotowane zostały ławki, wiaty i gabloty na rozkłady jazdy – podaje inwestor. Pociągi jeżdżą też
po nowym torze i moście nad Wisłą między Goczałkowicami-Zdrojem a Czechowicami.
Projekt „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E65 na odc. Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice: LOT C na odcinku podg. Most Wisła – Czechowice–Dziedzice – Zabrzeg” o wartości 1,4 mld zł współfinansowany jest przez Unię Europejską z instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Roboty planowane są do października 2023 roku. Aktualnie PKP PLK zgłosiła do konkursu CEF2 projekt modernizacji przyległych odcinków magistrali E65.
Piszemy o tym szczegółowo tutaj.