Dziś w Warszawie, Zjednoczone Towarzystwo Transportowo-Logistyczne – Euroazjatycki Sojusz Kolejowy (United Transport and Logistics Company – Eurasian Rail Alliance, UTLC ERA) zorganizowało konferencję dla specjalistów ds. frachtu kolejowego, by omówić wyzwania stojące przed transportem kolejowym. Konferencja "Zrównoważona łączność Europa – Chiny" koncentrowała się na potencjale ruchu towarowego z Europy do Chin oraz na rozwiązaniach skracających czas tranzytu. Główne wnioski płynące z konferencji, również dla polskich transportowych firm kolejowych, to potrzeba ścisłej współpracy na przejściach granicznych w celu znalezienia nowych rozwiązań infrastrukturalnych, które mogą przynieść korzyści całemu sektorowi.
Z uwagi na atrakcyjność transportu kolejowego, będącego szybszym niż transport morski, a jednocześnie tańszym niż lotniczy, wzrasta presja na operatorów kolejowych i zarządców infrastruktury, aby dotrzymywali kroku rosnącemu popytowi. UTLC ERA wyznaczyła sobie misję przełamywania barier przestrzennych i logistycznych na największym kontynencie azjatyckim. Konferencja odbywająca się w Warszawie ma na celu zacieśnienie współpracy z polskimi firmami transportowymi i logistycznymi oraz omówienie szans i wyzwań w osiągnięciu wspólnego celu – integracji wysiłków mających na celu skrócenie czasu tranzytu i zwiększenie przepustowości na granicy z Polską.
– Bardzo zależy nam na zintegrowaniu wysiłków z naszymi polskimi partnerami, aby skrócić czas tranzytu przez przejścia graniczne z Polską. Zakończyła się już modernizacja kluczowego dla nas przejścia granicznego Brześć – Małaszewicze, w wyniku czego jego przepustowość zostanie podwojona – powiedział Alexey Grom, dyrektor generalny UTLC ERA.
UTLC ERA odgrywa kluczową rolę we wzroście rynku kolejowych przewozów towarowych, obsługując około trzy czwarte wszystkich euroazjatyckich pociągów kontenerowych między Chinami a granicami Polski i Białorusi. Firma obsługuje także terminale na terenie Kaliningradu. W pierwszych trzech kwartałach 2019 r. operator obsłużył 228 363 TEU (tj. znormalizowanych kontenerów), co stanowi 23-procentowy wzrost w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. Spośród nich 134 189 TEU przemieszczało się na zachód, a 94 174 TEU przetransportowano w kierunku wschodnim, co stanowi wzrost odpowiednio o 24% i 22% w porównaniu do tego samego okresu w 2018 r.
– Polska leży w sercu Europy, granicząc z krajami będącymi głównymi konsumentami produktów sprowadzanych z Chin koleją. Jesteśmy dziś w Warszawie, aby "zainspirować" naszych partnerów i sąsiadów ideą, że tranzyt europejsko-chiński jest dobry dla wszystkich i leży w interesie firm i krajów, przez które przepływa. Szczególnie, że nie ma już ograniczeń ze względu na rozwój technologii i komunikacji – dodał CEO UTLC ERA.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.