Na rynku napraw spalinowych pociągów pojawił się nowy gracz. Firma Public Transport Service (PTS) w konsorcjum z firmą Seluch wykonana naprawy należących do województwa wielkopolskiego pojazdów SA108 Regio Tramp.
Konsorcjum firm Seluch Dariusz Selka oraz Public Transport Service (PTS) podpisało dziś w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu umowę na wykonanie naprawy rewizyjnej dwóch pojazdów serii SA108 (z opcją na wykonanie kolejnego przeglądu).Umowa opiewa na wartość 4 526 400 złotych brutto i dotyczy jednostek SA108-004 oraz SA108-005.
Poza stałym zakresem naprawy rewizyjnej określonej w DSU, wykonawcy zobligowani są także do wymiany kół na pojeździe SA108-004. Ponadto w obu pojazdach zostaną zamontowane rolety okien bocznych w kabinie maszynisty. Czas wykonania naprawy liczony jest osobno dla każdego z pojazdów od dnia przekazania i wynosi do 140 dni kalendarzowych.
Jak poinformował "Rynek Kolejowy" Jacek Tomasik, dyrektor marketingu spółki Public Transport Service, obaj uczestnicy konsorcjum wykonają po jednej naprawie. Dodatkowo PTS zajmie się klimatyzacją, a firma Seluch - power packami. To pierwsza tego typu umowa podpisana przez PTS, która główną działalność prowadzi w pod Bydgoszczą. Z kolei firma Seluch ma już doświadczenie m. in. w
naprawie autobusów szynowych Lubuskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Zielonej Górze. - W imieniu Konsorcjum chciałbym wskazać, że dla obu firm zawarta umowa na charakter priorytetowy i wspólnie deklarujemy dołożenie wszelkich starań aby jej realizacja przebiegła terminowo oraz należycie - poinformował Tomasik.
PTS to zatem kolejny podmiot, który pojawia się na rynku napraw pojazdów spalinowych. Jednostki SA108-004 i 005 poprzednio naprawiała (wraz z modernizacją) Pesa Bydgoszcz. Ale już lubuską jednostkę SA108
modernizował kilka lat temu Cegielski-FPS. Kilka miesięcy temu umowę na naprawę jednostki SA108-007 oraz SA105-103
podpisała firma ASO Mieczkowski.