Wraz z grudniową zmianą rozkładu jazdy obsługę kursujących z Niemiec przez Austrię do Włoch pociągów IC/EC przejmują Koleje Niemieckie (DB) i Koleje Austriackie (ÖBB) we współpracy z włoskim przedsiębiorstwem FNM.
Z Monachium do Bolzano/Bozen, Verony, Bolonii i Mediolanu kursować będą nie jak dotąd wagony Trenitalia, a składy z wagonami zestawianymi przez DB i ÖBB. Z końcem roku 2010 zastąpią je połączenia railjet.
Pociągi Thalys linii Kolonia-Bruksela-Paryż kursować będą między Akwizgranem (Aachen) i Liége trasą szybkiego ruchu, dzięki czemu czas przejazdu do Brukseli i Paryża skróci się o 30 minut. Tą trasą jeżdżą juz od czerwca ICE z Frankfurtu nad Menem i Kolonii do Brukseli.
W krajowym ruchu pociagów ICE/IC/EC pojawią się drobne zmiany. IC relacji Hamburg-Karlsruhe na odcinku Hanower-Getynga skierowane będą na trasę szybkiego ruchu, ktorą jeździły dotąd głównie ICE. Tylko pojedyncze pociągi kursować będą starą trasą z przystankami w Elze, Alfeld, Kreiensen i Norheim.
Na soboty oraz wyznaczone terminy wprowadzone zostały do rozkładu dodatkowe ICE z północy i zachodu Niemiec do Garmisch-Partenkirchen i Innsbrucku z nowymi przystankami w Tutzing i Oberau.
Po długiej przerwie Tybinga (Tübingen), Reutlingen, Siegen, Wetzlar, Mönchengladbach i Neuss oraz miasta w górach Harz otrzymają pojedyncze połączenia dalekobieżne ICE/IC.
Nocne kursy CityNightLine Hamburg-Monachium i Berlin-Monachium zostaną połączone na odcinku Hildesheim-Monachium. Równocześnie z linii tych wycofane będą składy Talgo i zastąpione zostaną tradycyjnymi wagonami. Kursować nie będzie już CityNightLine Wiedeń-Amsterdam, który zastąpiony będzie przez EuroNight relacji Wiedeń-Kolonia. W Kolonii podróżni uzyskają możliwość przesiadki na pociąg ICE do Amsterdamu. Z uwagi na małe zainteresowanie podróżnych likwidacji ulega połączenie Mediolan-Amsterdam.

* Fot. Kamil Masło.