Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Noworoczny cud. Zepsuty Impuls sam się naprawił 1 stycznia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
03-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
03-01-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Noworoczny cud. Zepsuty Impuls sam się naprawił 1 stycznia
Fot. Łukasz Piotrowski
Należący do województwa lubuskiego pociąg Impuls, który przestał się uruchamiać 21 grudnia, od 1 stycznia ponownie działa bez żadnej zewnętrznej ingerencji. Dokładnie taki przebieg wydarzeń przewidzieli hakerzy z Dragon Sector, którzy analizowali jego oprogramowanie.

O wystąpieniu zaplanowanej usterki sprężarki pomocniczej w pociągu ED78-010 poinformował 21 grudnia Onet. Dokładnie takie zachowanie pociągu przewidzieli specjaliści od bezpieczeństwa z Dragon Sector, którzy przypuszczali, że jest to efekt pomyłki osoby, która chciała programowo unieruchamiać pociągi w okresach kiedy mają one przechodzić przeglądy.

Awaria sprężarki uniemożliwia rozruch pociągu. Według nieoficjalnych informacji, urząd marszałkowski, który jest właścicielem pojazdu oraz jego użytkownik – Polregio – poza próbami uruchomienia nie wykonywali żadnych działań naprawczych. Wspomniani hakerzy wywnioskowali bowiem z odszyfrowanego oprogramowania, że usterka sama zniknie 1 stycznia 2024 roku. Pociąg będzie się jednak dalej psuł w okresach 21 listopada – 1 grudnia oraz 21 grudnia – 1 stycznia aż do 2100 roku. Mówili o tym szeroko w podcaście posłanki Pauliny Matysiak.

Według informacji "Rynku Kolejowego", z powodu awarii Impulsa na trasie do Nowej Soli pojazd został zastąpiony starszym składem EN57. Jak udało nam się nieoficjalnie potwierdzić, pojazd rzeczywiście po Sylwestrze zaczął się uruchamiać i wrócił do kursowania. Żadna ze stron nie komentuje jednak sprawy. – Zakład Polregio, który jest użytkownikiem taboru, ma najbardziej precyzyjne informacje dot. awarii i ich przyczyn – odpisał nam Paweł Kozłowski, rzecznik samorządu. – W związku z trwającym śledztwem Centralnego Biura Antykorupcyjnego (delegatura w Szczecinie) nie możemy niestety na chwilę obecną udzielać żadnych szczegółowych informacji w tej sprawie - stwierdził rzecznik zakładu Polregio Paweł Nijaki.

Rzecznik Newagu Łukasz Mikołajczyk przypomniał natomiast, że gwarancja na pojazd ED78-010 wygasła w styczniu 2018. – Nie wykonywaliśmy żadnych zleconych czynności naprawczych po tej dacie. Nie mieliśmy też żadnego dostępu do pojazdu od 2018 roku i nie wiemy, kto i co miał w tym pojeździe instalować. Nie dysponujemy żadnymi informacjami mogącymi stanowić podstawę do wskazania rzeczywistej przyczyny jego niesprawności – podał przedstawiciel Newagu dodając, że podmiotem odpowiedzialnym za utrzymanie wpisanym do rejestru pojazdów jest Polregio.

Przypomnijmy, że śledztwo w tej sprawie prowadzi już prokuratura, trwa też postępowanie UOKiK. Sprawą zajmie się też parlament - Newag otrzymał zaproszenie na posiedzenie Parlamentarnego Zespołu ds. Walki z Wykluczeniem Komunikacyjnym, które ma odbyć się jeszcze w styczniu.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pora na duże prace modernizacyjne w metrze

Infrastruktura

Pora na duże prace modernizacyjne w metrze

Redakcja/inf. pras. 30 kwietnia 2024

PLK zbuduje trzy parkingi przy stacjach na linii radomskiej

Infrastruktura

PLK zbuduje trzy parkingi przy stacjach na linii radomskiej

inf. pras. PKP PLK, oprac. ms. 30 kwietnia 2024

Czy polski rynek zaleje cement z Ukrainy? Import wzrósł o 350 proc.

Infrastruktura

Zobacz również:

Newag: Griffiny 200 dla PKP IC w Żmigrodzie. Ostatnie testy [zdjęcia]

Tabor i technika

Newag: Griffiny 200 dla PKP IC w Żmigrodzie. Ostatnie testy [zdjęcia]

Jakub Madrjas 22 kwietnia 2024

Newag publikuje wyniki finansowe za 2023. Są bardzo dobre

Tabor i technika

Pomorskie kupuje jeszcze dziewięć Impulsów 2

Tabor i technika

Pomorskie kupuje jeszcze dziewięć Impulsów 2

Michał Szymajda 16 kwietnia 2024

Pozostałe z wątku:

Pora na duże prace modernizacyjne w metrze

Infrastruktura

Pora na duże prace modernizacyjne w metrze

Redakcja/inf. pras. 30 kwietnia 2024

PLK zbuduje trzy parkingi przy stacjach na linii radomskiej

Infrastruktura

PLK zbuduje trzy parkingi przy stacjach na linii radomskiej

inf. pras. PKP PLK, oprac. ms. 30 kwietnia 2024

Czy polski rynek zaleje cement z Ukrainy? Import wzrósł o 350 proc.

Infrastruktura

Zobacz również:

Newag: Griffiny 200 dla PKP IC w Żmigrodzie. Ostatnie testy [zdjęcia]

Tabor i technika

Newag: Griffiny 200 dla PKP IC w Żmigrodzie. Ostatnie testy [zdjęcia]

Jakub Madrjas 22 kwietnia 2024

Newag publikuje wyniki finansowe za 2023. Są bardzo dobre

Tabor i technika

Pomorskie kupuje jeszcze dziewięć Impulsów 2

Tabor i technika

Pomorskie kupuje jeszcze dziewięć Impulsów 2

Michał Szymajda 16 kwietnia 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5