W ramach modernizacji linii kolejowej E 20 na odcinku Łuków - Międzyrzec Podlaski STRABAG wprowadził na szlak nowoczesne maszyny torowe, między innymi podbijarkę szlakową 09-3X oraz zgrzewarką dwudrogową do szyn AMS 100.
Podbijarka 09-3X do zagęszczania tłucznia pod jednocześnie trzema podkładami toru z równoczesną niwelacją i prostowaniem toru. W zależności od stopnia podbicia może wyregulować tor w planie i profilu nawet do 17km w ciągu jednej zmiany roboczej. Jest to jedyna takiego typu maszyna pracująca w Polsce. Wcześniejsze typy maszyn, podbijarki szlakowe 09-32 mogące podbijać 2 podkłady jednocześnie, są już użytkowane na polskich szlakach kolejowych.



Podbijarka torowa CSM 09-3X
Torowo drogowa zgrzewarka szyn Supra Road Flex AMS 100 jest nowym modelem firmy Schlatter - następcą AMS 60. STRABAG posiada dwie takie maszyny. Pierwsza uzyskała świadectwo dopuszczenia z Urzędu Transportu Kolejowego pod nr B/2009/0011.

Zgrzewarka dwudrogowa SUPRA ROAD FLEX AMS 100
Główną zaletą zgrzewarki jest mobilność - możliwość przemieszczania się w dowolne miejsce bez konieczności zamawiania tras kolejowych. Zgrzewarka zabudowana jest na trzyosiowym samochodzie ciężarowym MERCEDES ACTROS 3346. Podwozie torowe o napędzie hydrostatycznym z tylnym wózkiem skrętnym z osiami napędzanymi pozwala na wjazd na tor z przejazdu kolejowego o szerokości 5m.
Przejezdna zgrzewarka do szyn produkcji Schlatter typ AMS 100 spełnia tak samo wysokie standardy jakości, jak stacjonarne doczołowe zgrzewarki oporowe.do szyn. STRABAG będzie sukcesywnie wprowadzać na rynek polski kolejne maszyny torowe, między innymi będzie to pociąg do potokowej wymiany nawierzchni UM P 95 i oczyszczarka tłucznia RM 900E wraz z zestawem wagonów taśmociągowych MFS 100. Inwestycje sprzętowe mają na celu należyte wykonanie poszczególnych zadań pod względem odpowiednich wymagań technicznych oraz z uwzględnieniem krótkich zamknięć toru.