Zakończyła się modernizacja budynku nastawni stacji Kraków Główny. Od połowy września dyżurni ruchu, odpowiadający za bezpieczny przejazd pociągów na najważniejszej stacji w Małopolsce, pracują w nowoczesnych pomieszczeniach, wyposażonych w cyfrowe urządzenia do sterowania ruchem pociągów.
Dyżurni ruchu pracujący na stacji Kraków Główny przeprowadzili się do odnowionego „bocianiego gniazda” – informuje PKP PLK. To ostatnie piętro w charakterystycznym budynku nastawni, znajdującym się przy torach, na północ od peronów. Pomieszczenia, podobnie jak cały budynek, przeszły gruntowną modernizację. Pochodzące z lat osiemdziesiątych XX wieku urządzenia przekaźnikowe zastąpiły komputerowe systemy zarządzania ruchem, pracujące zgodnie z najnowszymi kolejowymi standardami. Dzięki postępowi technicznemu i miniaturyzacji znacząco zmniejszyła się powierzchnia do tej pory zajmowana przez systemy bezpieczeństwa. W wygospodarowanej przestrzeni przygotowano nowoczesne pomieszczenia biurowe, co poprawiło warunki pracy kolejarzy na stacji.
Budynek nastawni stał się bardziej ekologiczny. Ściany i stropy poddano termomodernizacji. Wymieniono drzwi, okna, systemy wentylacji i ogrzewania. Obok wykonano także nowe przyłącze cieplne. Dzięki inwestycji PLK SA znacznie ograniczyły zużycie energii - chwali się inwestor.
Modernizacja nastawni i instalacja nowych systemów sterowania ruchem pociągów to część
znacznie opóźnionej modernizacji magistrali E30 przez miasto. Inwestycja pochłonęła przeszło 1,2 mld zł, w tym głównie ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”. W ramach projektu powstały dodatkowe tory na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów, oraz
nowy przystanek w centrum miasta – Kraków Grzegórzki. Nowe są też tory, estakady, mosty i wiadukty.