Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Skanska zbuduje stację Limanowa w ramach projektu Podłęże - Piekiełko

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
30-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na modernizację stacji Limanowa. To ważna część linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz. Inwestycja finansowana w ramach Krajowego Planu Odbudowy jest częścią projektu Podłęże – Piekiełko.

Umowę za niemal 273 mln zł netto PLK podpisały ze Skanską. Wykonawca ma 24 miesiące na całkowitą modernizację stacji Limanowa. W sumie inwestycja obejmie odcinek torów o długości 3,5 km. Linia kolejowa zostanie częściowo poprowadzona w nowym śladzie, co pozwoli na zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h. Całkowicie zmieni się stacja Limanowa. Powstaną na niej dwa nowoczesne perony, wyposażone w wiaty ławki i system informacji pasażerskiej, nagłośnienie i monitoring. Dostęp osobom o ograniczonej możliwości poruszania się zapewni przejście podziemne wyposażone w windy. Całość oświetlą latarnie pracujące w technologii LED.

Oprócz torów, wykonawca przebuduje mosty i wiadukty kolejowe. Pojawi się sieć trakcyjna i nowoczesny system sterowania ruchem pociągów. Zwiększenie bezpieczeństwa zapewni zamiana przejazdów kolejowo-drogowych w poziomie szyn na skrzyżowania bezkolizyjne. Prowadzić do nich będą nowe drogi i chodniki. Dla wygody i bezpieczeństwa pieszych pod torami powstanie kolejne przejście podziemne na ulicy Żuławskiego.

Przebudowa stacji Limanowa jest kolejnym etapem modernizacji linii kolejowej 104 (Chabówka – Nowy Sącz). To część projektu Podłęże-Piekiełko, największej inwestycji kolejowej na południu Polski. Obecnie prace budowlane toczą się na czterech innych fragmentach tej linii kolejowej (Limanowa – bocznica Klęczany, bocznica Klęczany – Nowy Sącz, Chabówka – Rabka Zaryte, Rabka Zaryte – Mszana Dolna).

Pomiędzy miejscowościami Męcina i Mordarka wydrążony będzie tunel o długości 3,8 km. Dzięki niemu skrócą się podróże. W Nowym Sączu, Rabce Zdroju i Mszanie Dolnej wykonawcy pracują przy nowych mostach, wiaduktach stacjach i przystankach. Inwestycja, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmie również budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Dzięki temu do 2029 roku stworzona zostanie nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną. Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków – Nowy Sącz w ok. 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut. Projekt finansowany jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań Dębina i zmarnowany potencjał na kolejowy węzeł przesiadkowy

Zintegrowany transport

Poznań Dębina i zmarnowany potencjał na kolejowy węzeł przesiadkowy

Jakub Rösler 29 lipca 2024

PLK podpisały porozumienie z AŽD Praha

Infrastruktura

PLK podpisały porozumienie z AŽD Praha

inf. pras. PKP PLK 29 lipca 2024

MI: Popyt na połączenia z Ukrainą rośnie

Pasażer

PLK będzie współpracować z samorządem przy modernizacji stacji Niedźwiedź

Infrastruktura

Rzeszów Główny – z nowego peronu do Jasła

Infrastruktura

Zobacz również:

Poznań Dębina i zmarnowany potencjał na kolejowy węzeł przesiadkowy

Zintegrowany transport

Poznań Dębina i zmarnowany potencjał na kolejowy węzeł przesiadkowy

Jakub Rösler 29 lipca 2024

PLK podpisały porozumienie z AŽD Praha

Infrastruktura

PLK podpisały porozumienie z AŽD Praha

inf. pras. PKP PLK 29 lipca 2024

MI: Popyt na połączenia z Ukrainą rośnie

Pasażer

PLK będzie współpracować z samorządem przy modernizacji stacji Niedźwiedź

Infrastruktura

Rzeszów Główny – z nowego peronu do Jasła

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5