Zarówno PKP Intercity jak i FPS H. Cegielski pokazały nowe wagony, których klientem jest przewoźnik. Szczególnie ciekawy jest jeden z ośmiu wagonów do przewozu wojska, które zamówił MON.
Bardzo ciekawa była prezentacja wagonu, który został zamówiony przez PKP Intercity na zlecenie Ministerstwa Obrony Narodowej. Zaprezentowany pojazd jest niezwykły nie tylko z tego powodu, że tego typu pojazdów nie zamawia już w Europie nikt, ale także z uwagi na wyposażenie. Jest to bowiem salonka, najprawdopodobniej do przewozu oficerów i VIPów, z licznymi przedziałami z miejscami do leżenia, w tym dwuosobowymi. W wagonie znajduje się w pełni wyposażona przestrzeń barowa, której pozazdrościć może wielu pasażerów, którzy korzystają z wagonów WARS.
W wagonie znajduje się, przy barze, niewielka przestrzeń konferencyjna. Są wszelkie udogodnienia – klimatyzacja, wieszaki na ubrania, rolety, system informacji pasażerskiej, ekrany LCD. Wagon będzie homologowany do kursowania także poza Polską, z prędkością 200 km/h.
8 wagonów dla MON zbudował FPS H. Cegielski i, oceniając ich wykończenie, zrobił to dobrze. Przedmiotem zamówienia opisanym w SIWZ była „dostawa 8 wagonów osobowych specjalnych do przewozu osób na potrzeby Sił Zbrojnych RP, w tym 6 wagonów bezprzedziałowych specjalnych 2. klasy do przewozu osób (żołnierzy) oraz dwóch wagonów przedziałowych specjalnych 2. klasy do przewozu konwoju”. Zamówienie było kosztowne. Każdy z wagonów kosztował ok. 13 mln zł. Pierwszy z wagonów został odebrany przez PKP Intercity
miało miejsce na początku października.Podczas konferencji prasowej dwukrotnie prosiliśmy przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury o ocenę faktu zakupu wagonów w tym standardzie. Dwukrotnie ministrowie odmówili komentarza dla prasy.