Podczas prezentacji nowych wagonów dla nocnych pociągów Nightjet, zaprezentowano grafikę, na której przestawiono siatkę połączeń dla tych składów. Znalazła się w niej Warszawa i to w dwóch relacjach.
Według przedstawionej przez Austriaków grafiki, nocne pociągi zestawione z nowoczesnych nocnych wagonów miałyby dojeżdżać do Warszawy z Monachium i Wiednia, a także z Kolonii i Berlina. Zapytaliśmy o szczegóły biuro prasowe ÖBB.
– Bardzo przepraszamy, ale w bliskiej przyszłości nie ma planów użycia nowych wagonów na obecnie obsługiwanych połączeniach nocnych do Polski, które uruchamiamy z polskim partnerem – napisało biuro prasowe Kolei Austriackich, nie wyjaśniając skąd na grafice wzięła się Warszawa, a w szczególności połączenie z Warszawy na zachód Europy. Przy okazji ÖBB przypomina, że przez Polskę przejeżdża jeden z pociągów Nightjet – z Grazu i Wiednia do Berlina przez Wrocław, który już obecnie ciągnie stosunkowo nowoczesne wagony. Wraz z PKP Intercity uruchamiany jest także pociąg Euronight z Warszawy do Wiednia i Grazu (EN Chopin).
– Plany rozwoju siatki nocnych połączeń międzynarodowych jest przedmiotem rozmów PKP Intercity z kolejami europejskimi, w tym m.in. z OBB – napisało krótko PKP Intercity.
Prezentacja zupełnie nowych wagonów Siemensa dla Austriaków miała miejsce 6 września. Na trasy mają wyjechać we wrześniu przyszłego roku.
Na początek – z Wiednia do Wenecji, Mediolanu i Rzymu.