Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowe wagony klasy 1 z FPS w PKP Intercity [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
07-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PKP Intercity ma już komplet nowych wagonów 1 klasy wyprodukowanych przez FPS H. Cegielski. Ze wszystkich zakupów realizowanych w ostatnich latach przez przewoźnika ten nie zaskakuje pozytywnie.

W ramach zamówienia na 81 nowych wagonów zdolnych kursować z prędkością 200 km/h PKP Intercity zamówiło także 7 wagonów klasy pierwszej. – Wagony 1 klasy, które były przewidziane w kontrakcie z FPS – czyli 7 pojazdów – są już po odbiorach i w eksploatacji – potwierdziła nam Agnieszka Serbeńska, z biura prasowego PKP Intercity.

Trudno mówić o nowej jakości związanej z nowymi wagonami. To, co drażniło w 2 klasie, jest nie do przyjęcia w wypadku klasy 1. W przedziałach nie ma nawet wykładziny, która była standardem w poprzednich zamówieniach na wagony 1 klasy i jest standardem w wypadku zamówień, które realizują np. Koleje Węgierskie czy Koleje Czeskie. Zabudowano nieco inne fotele, o innej kolorystyce niż w klasie 2, ale nie ma mowy o diametralnie większym komforcie w stosunku do przedziałów klasy 2. W przedziałach jest malutki, w stosunku do innych przedziałów, stolik, nie ma za to stolików indywidulanych, chociaż bywały one dostępne w wagonach klasy 1, nawet tych zamawianych kilkanaście lat temu. Informację o trasie pociągu znajdziemy tylko na korytarzach, choć w przeszłości takie informacje były już nawet w przedziałach klasy 2... Oczywiście wagony są klimatyzowane, na szczęście znalazło się w nich oświetlenie indywidualne, są ładowarki i gniazdka.

Można odnieść wrażenie, że największa różnica pomiędzy klasą 2 a 1 sprowadza się do większej ilości miejsca na nogi. Kolorystyka wnętrza wagonu jest zimna i szpitalna, co nie każdemu musi się podobać.

Wartością dodaną jest to, że wagony są bardzo ciche, posadowione na nowoczesnych wózkach zbudowanych w Poznaniu. Mają też bardzo spokojny bieg. W przyszłości mają wjechać do państw ościennych. Ich standard może tam jednak budzić niekoniecznie pozytywne zdziwienie. W Polsce na razie kursują na trasach krajowych niektórych pociągów IC, a także w pociągach EIC. 

Na szczęście w najbliższym czasie PKP Intercity chce już zamawiać zupełnie nowe, inne wagony – w tym przypadku przewoźnik pokazuje swoje założenia projektowe na wizualizacjach, które sprawiają dobre wrażenie. Piszemy o tym tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5