W pierwszej połowie 2019 roku České dráhy przygotują do kursowania w swoich pociągach dalekobieżnych 9 zmodernizowanych wagonów barowych. Można już zobaczyć jak będą wyglądały.
9 wagonów typu Armpee, przebudowanych ze starszych pojazdów restauracyjnych, ma być wzorcem do przeprowadzania kolejnych przebudów. Na przełomie lat 2020/2021 Koleje Czeskie będą chciały w podobny sposób zmodernizować kolejnych 18 wagonów.
Co ciekawe, bar zlokalizowany w środku wagonu będzie dzielił miejsce z przestrzenią, gdzie znajdą się miejsca klasy pierwszej (bez przedziałów). Spotyka się to ze sporą krytyką przyszłych pasażerów, którzy uważają, że miejsca do spożywania posiłku jest zdecydowanie zbyt mało. Przy barze nie ma nawet hokerów do siedzenia, co sprawia, że jedyną szansą na spożycie większego posiłku jest zajęcie miejsca w klasie 1. To z kolei nie musi podobać się pasażerom, którzy za bilet zapłacą więcej niż ci z 2 klasy.
W internetowej ankiecie na portalu zdopravy.cz tylko 26 proc. ankietowanych wypowiedziało się pozytywnie o nowych wagonach bistro. Koleje Czeskie bronią pomysłu, uważając, że taki układ przyjął się już w zmodernizowanych
czeskich pociągach Pendolino, których wnętrze zaaranżowano z resztą w podobny sposób.
W 2022 roku ČD ma mieć do dyspozycji łącznie 43 wagony barowe i restauracyjne, nie licząc tych, które znajdują się w Pendolino.