Kompania Węglowa podpisała nowe umowy na kompleksową obsługę bocznic kolejowych przy siedmiu kopalniach. Realizacja umów rozpocznie się od stycznia 2011 i będzie trwać przez trzy lata.
Po przeprowadzeniu postępowań przetargowych z zastosowaniem aukcji elektronicznej KWSA wybrała trzech wykonawców poszczególnych zamówień:
CTL Maczki Bór S.A., dla obsługi bocznicy KWK „Bobrek–Centrum”,
DB Schenker Rail Zabrze S.A., dla obsługi bocznic: KWK „Knurów–Szczygłowice”, KWK „Pokój”, ZG „Piekary”,
PKP Cargo Service Sp. z o.o. dla obsługi bocznic: KWK „Sośnica–Makoszowy”, KWK „Bolesław Śmiały”, KWK „Halemba–Wirek” Ruch „Halemba”.
"Warto podkreślić, że usługa ta została powierzona firmom, które specjalizują się w tego typu działalności i posiadają w tym zakresie spore doświadczenie. Istotne jest przede wszystkim to, że zgodnie z zwartymi nowymi umowami koszty ponoszone z tytułu obsługi bocznic będą o 22,04 proc, to jest 62,8 mln niższe od dotychczas obowiązujących.
Dostawy węgla z kopalń Kompanii Węglowej SA do głównych odbiorców odbywają się przede wszystkim koleją. Węgiel z Kompanii Węglowej trafia do wagonów podstawianych na bocznice przy kopalniach. Ten etap transportu jest niezwykle ważny, ponieważ tu właśnie następuje załadunek, formowane są składy. Od racjonalnej i sprawnej organizacji pracy bocznic kolejowych zależy w dużej mierze rytmiczność i punktualność dostaw." - napisała w oświadczeniu Kompania Węglowa.