Na Portalu Pasażera, firmowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe, pojawiły się nowe funkcjonalności istotne zwłaszcza dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się.
Jak zapewnia PKP PLK,
Portal Pasażera oraz aplikacja mobilna iOS i Android są na bieżąco udoskonalane. Z myślą o ułatwieniach dla podróżnych wprowadzane są nowe funkcjonalności. PP to podstawowe źródło informacji o rozkładzie jazdy i bieżącym ruchu pociągów pasażerskich w Polsce.
– Dla użytkowników aplikacji w ostatnim czasie wprowadzony został m.in. czarny motyw, co ułatwia korzystanie z portalu i aplikacji w różnych warunkach. Dla osób słabowidzących przygotowana została wersja kontrastowa interfejsu. Jest również możliwość powiększania czcionki – napisała Magdalena Janus z biura prasowego PKP PLK.
W Portalu Pasażera wprowadzono także informacje istotne dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej i ich opiekunów. Dotychczasowe komunikaty o dostępności stacji zostały rozszerzone o dane dotyczące sytuacji bieżących, w tym czasowej niedostępności platform i wind. Jeśli z jakiegoś powodu winda jest zepsuta, informacja o tym powinna znaleźć się w aplikacji razem z danymi dotyczącymi spodziewanego usunięcia usterki.
– Komunikaty te są w Portalu Pasażera na bieżąco uzupełniane, według danych od służb technicznych odpowiedzialnych za dworce i stacje – poinformowała Magdalena Janus.