PKP PLK informuje o postępach kolejnego etapu modernizacji linii kolejowej nr 94 między Krakowem a Oświęcimiem Wreszcie całą trasą ma pojechać Szybka Kolej Aglomeracyjna.
W sierpniu ubiegłego roku spółka Torkol
podpisała z PKP PLK umowę na prace na linii kolejowej nr 94 na odcinku Podbory Skawińskie – Oświęcim. Prace mają się zakończyć do końca tego roku.
Jak informują PKP PLK, nad ul. Zamkową w Spytkowicach gotowy jest nowy most kolejowy. Pociągi jeżdżą już po zmodernizowanej konstrukcji, a wykonawcy pracują przy przebudowie drogi pod nią. Budowane są jeszcze chodniki, szersza jezdnia i bariery ochronne. Łącznie w ramach kontraktu powstało osiemnaście obiektów: 3mosty, 5 wiaduktów i 10 przepustów pomiędzy Podborami Skawińskimi a Oświęcimiem. Inwestycja objęła również wymianę części torów kolejowych, sieci trakcyjnej i odwodnienia. Prace kosztują przeszło 92 mln zł netto.
Wymiana szyn i nawierzchni kolejowej odbywa się przy utrzymaniu ruchu pociągów przynajmniej na jednym torze. PLK zaznaczają wykorzystały zaplanowane zamknięcia, by zmodernizować stacje i przystanki kolejowe. Podróżni już korzystają z nowych peronów w Półwsi, a do końca roku nowoczesne platformy pojawią się również w Brzeźnicy i Jaśkowicach. Perony są podwyższane, pojawią się na nich udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, a wymienione oświetlenie poprawi bezpieczeństwo pasażerów.
To kolejny etap modernizacji trasy łączącej Kraków z zachodnią Małopolską. W poprzednich latach PLK SA przebudowały tory m.in. w okolicy Brzeźnicy, Spytkowic i Dworów, a także kompleksowo zmodernizowały odcinek pomiędzy Krakowem Płaszowem, a Podborami Skawińskimi. Za przeszło 250 mln zł wymieniono tory, sieć trakcyjną i zamontowano nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Województwo zapowiedziało, że w połowie grudnia wreszcie zostanie wydłużone
wielokrotnie przekładane kursowanie pociągów SKA2 Kolei Małopolskich.