PKP PLK otworzyła oferty na opracowanie studium wykonalności dla poprawy przepustowości ciągu Tczew – Gdynia.
Dwa miesiące temu PKP Polskie Linie Kolejowe
ogłosiły przetarg, którego celem jest opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu „Zwiększenie przepustowości ciągu Tczew – Gdynia wraz z dobudową odcinków nowych torów szlakowych oraz przebudową stacji Zajączkowo Tczewskie”. Zadanie to realizowane jest w ramach większego projektu pn. „Prace przygotowawcze dla wybranych projektów”. Przetarg podzielony jest na dwa zadania
PKP Polskie Linie Kolejowe wskazały w dokumentacji przetargowej, że na odcinku pomiędzy Tczewem a Gdynią występuje obecnie nadmierne obciążenie towarowym ruchem kolejowym powodujące przyspieszone pogarszanie stanu technicznego linii. Zarządca dąży do skrócenia tutaj czasu jazdy i poprawy przepustowości linii, częstotliwości, skomunikowań, punktualności realizowanych połączeń oraz płynności ruchu. Zlikwidowane miałyby „wąskie gardła”. Jednym z celów przyszłej inwestycji miałoby być zapewnienie możliwości dalszej rozbudowy układu – szczególnie na odcinku Pszczółki – Pruszcz Gdański, w perspektywie rozwoju portu w Gdańsku.
Osiągnięcie tych celów miałoby zostać osiągnięte dzięki równoległej dobudowie toru lub torów do istniejącej infrastruktury. W planach jest także likwidacji skrzyżowań w poziomie szyn, zmiany na stacji Gdańsk Wrzeszcz, zabudowa systemu ERTMS czy systemu wizyjnego. Pasażerowie zyskaliby dogodne węzły przesiadkowe na kolej z innych środków transportu publicznego. Powstać miałyby również systemy park&ride i bike&ride. Więcej na temat założeń projektu
piszemy tutaj.
Wczoraj PLK otworzyła oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji przedprojektowej. Wpłynęły cztery propozycje, z których dwie zmieściły się w określonym na 3,7515 mln zł brutto kosztorysie. Tańsza przedstawił WYG International (3,31 mln zł) a droższą - Multiconsult (3,598 mln zł). Poza kosztorysem znalazły się oferty IDOM i TPF, które wyceniono na prawie sześć milionów złotych każda.