W ramach prowadzonych inwestycji na wschodnim odcinku linii Warszawa – Terespol oraz fragmentu Lublin – Stalowa Wola Rozwadów trasy do Przeworska mają powstać nowe przystanki. Nie ma ich jednak w rocznym rozkładzie jazdy 2018/2019. Jak zapowiada PKP Polskie Linie Kolejowe, perony jednak zostaną udostępnione podróżnym w lecie 2019 lub (dopiero) w 2020 r.
W rejonie województwa lubelskiego w ramach prowadzonych inwestycji PKP PLK zapowiedziało poprawę jakości obsługi podróżnych. Zdecydowana większość przewidzianych do wykonania prac dotyczy przebudowy istniejących peronów na stacjach i przystankach. Odnowione obiekty przystosowywane są do potrzeb osób o ograniczonej zdolności poruszania się, są wyższe i mają antypoślizgową nawierzchnię. Wyposażane są w nowe oświetlenie, wiaty, gabloty i ławki. Wynikiem postępujących prac infrastrukturalnych są udostępnione perony na odcinku Lublin – Kraśnik oraz w Małaszewiczach.
Nowe przystanki w Charzewicach i Zaklikowie PKP PLK zapowiadało również budowę nowych przystanków osobowych. W celu poprawy dostępu do transportu kolejowego perony w całkowicie nowych lokalizacjach mają powstać na linii nr 68 w Zaklikowie oraz Charzewicach (Stalowa Wola). Mimo że inwestycja na tym odcinku skutkująca wstrzymaniem ruchu pociągów ma się zakończyć do sierpnia 2019 r., informacje o postojach na wymienionych przystankach nie zostały wpisane do rocznego rozkładu jazdy pociągów.
Jak zapewnia „Rynek Kolejowy” Karol Jakubowski z Zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., wymienione przystanki mają zostać udostępnione w lecie 2019 r. - Zgodnie z założeniami nowe przystanki Zaklików Miasto i Stalowa Wola Charzewice powstaną w 2019 roku w ramach przebudowy odcinka Zaklików – Stalowa Wola Rozwadów. Planowe oddanie do użytku nowych przystanków nastąpi w sierpniu przyszłego roku – informuje Karol Jakubowski.
Biała Podlaska Rozrządowa za 1,5 rokuNieco inny przypadek dotyczy przystanków Biała Podlaska Rozrządowa. Zanim rozpoczęto prace na linii nr 2 peron został wyłączony z eksploatacji ze względu na utrudniony do niego dostęp. Jak przed kilkoma laty wyjaśniał przedstawiciel PKP PLK obiekt powstał jako przystanek służbowy, bez odpowiedniego dojazdu z „terenów niekolejowych”. Z tych względów przewoźnik regionalny od pewnego czasu nie mógł tam obsługiwać podróżnych.
Jednak w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol” zaplanowano jego odtworzenie. I w tym przypadku mimo że wiosną na trasę wróci ruch pociągów regionalnych, w tabelach z rozkładem jazdy nie umieszczono omawianego obiektu. - Z nowych peronów przystanku Biała Podlaska Rozrządowa mieszkańcy i studenci pobliskiej szkoły wyższej skorzystają w sierpniu 2020 roku – wyjaśnia przedstawiciel PKP PLK. - Przystanek powstanie w 2019 r., jednakże pełną funkcjonalność osiągnie w 2020 r. tj. po wybudowaniu nowej drogi, która umożliwi dojście podróżnych do nowych peronów od ul. Sidorskiej – dodaje Karol Jakubowski. Jak dodaje członek zespołu prasowego PKP PLK, obiekt będzie wyposażony w nowe wiaty, ławki, oświetlenie, nagłośnienie i tablice informacyjne.