W nowym rocznym rozkładzie jazdy pojawi się druga para pociągów Warszawa – Lwów. Po polskiej stronie połączenia będą obsługiwane przez PKP Intercity. Ze względu na różnicę rozstawu torów konieczne są przesiadki na granicznej po stronie ukraińskiej stacji Rawa Ruska.
Pociąg o numerze 765/766 ma odjeżdżać ze stacji początkowej o 5:26. Do Rawy Ruskiej dotrze o 13:45. Tam będzie na niego czekał skomunikowany pociąg przez Lwów, Tarnopol, Czortków i Zaleszczyki do Czerniowiec, obsługiwany spalinowym zespołem trakcyjnym UZ DPKr-3 (seria produkowana od roku 2019). W drogę powrotną, jako 865/866, polski skład wyruszy o 16:23, by zakończyć bieg na stacji Warszawa Zachodnia o 22:34.
Jak wynika z komunikatu Ukrzaliznyci, pociąg Warszawa – Rawa Ruska będzie obsługiwany przez PKP Intercity. Dzięki temu – w odróżnieniu od obecnie kursującej pary 767/768, obsługiwanej przez SKPL Cargo spalinowymi zespołami trakcyjnymi – pociąg mógł zostać wydłużony do Dworca Zachodniego i wytrasowany przez tunelu średnicowego (postoje na warszawskim Dworcu Centralnym mają trwać w obu kierunkach po 10 minut). Jak wynika z komunikatu, para obsługiwana przez SKPL ma kursować nadal.
Zarówno Koleje Ukraińskie, jak i polscy przewoźnicy dostrzegają więc potencjał frekwencyjny połączenia kolejowego między zachodnią Ukrainy a Warszawą. Sprzedaż biletów jeszcze się nie rozpoczęła, jednak już wkrótce mają one być dostępne w aplikacji mobilnej Ukrzaliznyci, na stronie internetowej przewoźnika oraz w kasach dworcowych – a także, oczywiście, w kanałach sprzedaży PKP Intercity.
Jak
pisaliśmy we wrześniu, umowę na obsługę normalnotorowego odcinka trasy (Warszawa Wschodnia – Rawa Ruska) po raz kolejny podpisało z Kolejami Ukraińskimi SKPL. Stało się tak mimo
starań spółki PKP Intercity, która chciała zastąpić prywatnego przewoźnika w tej roli. Teraz przez najbliższy rok lub dłużej (umowa z SKPL obowiązuje do grudnia 2025 r.) na trasie między stolicą a granicą będzie można spotkać pociągi obydwu operatorów.