Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Nowe pojazdy Tramwajów Śląskich tylko częściowo niskopodłogowe. Słusznie?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-12-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Nowe pojazdy Tramwajów Śląskich tylko częściowo niskopodłogowe. Słusznie?
W nowym roku do Tramwajów Śląskich przyjedzie 12 nowych pojazdów, które wyprodukuje poznański Modertrans. Będą one tylko częściowo niskopodłogowe. – Mamy wiele linii mniej obłożonych, gdzie spokojnie dla pasażerów z dysfunkcjami można zostawić tylko jedne drzwi – mówi Tadeusz Freisler, prezes Tramwajów Śląskich, który był gościem tegorocznego Kongresu Transportu Publicznego.

Tramwaje Śląskie podpisały 27 listopada br. umowę z Modertransem na dostawę 12 tramwajów. Pojazdy powinny mieć co najmniej 20% niskiej podłogi (to jest 350 mm nad główką szyny w strefie drzwi, część wysokopodłogowa nie może przekraczać 930 mm). Mają pomieścić co najmniej 170 pasażerów, w tym 30 na miejscach siedzących. Długość wozów nie może przekraczać 29 metrów. Dostawy spodziewane są od II kw. 2015 r.

Zamówienie, przeprowadzane w ramach wielkiego projektu unijnego na modernizację sieci i taboru oraz nowe pojazdy, było dosyć niespodziewane. – Realizujemy bardzo duży projekt inwestycyjny i modernizacyjny. Okazało się, że w kilkunastu przetargach, jakie organizowaliśmy, uzyskiwaliśmy oferty niższe w stosunku do tego, co było przewidywane w kosztorysach – wyjaśnia portalowi Transport-publiczny.pl Tadeusz Freisler, prezes Tramwajów Śląskich.

Uwagę zwraca fakt, że nowe tramwaje będą tylko częściowo niskopodłogowe, podczas gdy w standardem w nowych zakupach jest w całości niska podłoga. Duży wpływ na decyzję Tramwajów Śląskich ma cena – pojazdy bez niskiej podłogi na całej długości są tańsze. – Naszym celem są oczywiście tramwaje z dużym udziałem niskiej podłogi i takie pojazdy będą wykorzystywane na ciągach komunikacyjnych, gdzie jest bardzo duży ruch pasażerski. Mamy natomiast wiele linii mniej obłożonych, gdzie spokojnie dla pasażerów z różnymi dysfunkcjami można zostawić tylko jedne drzwi i zmniejszyć powierzchnię niskopodłogową. Dla pozostałych, sprawniejszych pasażerów nie stanowi problemu, żeby przejść wewnątrz tramwaju – przekonuje Tadeusz Freisler.

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Zintegrowany transport

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Redakcja/inf. pras. 26 lipca 2023

Tramwaje Śląskie. Jest umowa na przebudowę pętli Chebzie

Zintegrowany transport

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Zintegrowany transport

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Redakcja/inf. pras. 26 lipca 2023

Tramwaje Śląskie. Jest umowa na przebudowę pętli Chebzie

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5