Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowe Pesy zadebiutowały w RegioJet [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
12-12-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Dwuczłonowe zespoły trakcyjne Pesa Elf.eu zadebiutowały w ruchu u czeskiego przewoźnika RegioJet. Prywatny operator, który realizuje misję publiczną w kilku regionach Czech, kupił siedem takich jednostek.

Fabrycznie nowe zielono-żółte Pesy wyjechały w swój pierwszy kurs z pasażerami 11 grudnia, z momentem wejścia w życie nowego rocznego rozkładu jazdy (zmienił się on tego dnia w całej Europie, a więc także w Czechach). Pojechały po zelektryfikowanej trasie z Usti nad Labem do stacji Decin Vychod. Jak napisał czeski dziennikarz Jan Sůra z portalu zdopravy.cz, który wybrał się w kurs pojazdem, „przejazd był komfortowy, chociaż pojazd ma choroby wieku dziecięcego”. W pojeździe nie działała bowiem toaleta, były też drobne problemy z otwarciem drzwi. Dziennikarz zaznacza, że „wobec jednostek serii 628 (spalinowe pojazdy tej serii wcześniej kursowały na tej trasie – dop. red.), to skok jakościowy o kilka poziomów”.

11 grudnia na linii znalazło się kilka nowych zespołów trakcyjnych Elf.eu. Polacy mieli okazję zobaczyć pociąg podczas targów Trako 2021 w Gdańsku, gdzie cieszył się sporym zainteresowaniem.
Nowe pociągi Elfy.eu są dwuczłonowe, ale przewoźnik zastrzegł sobie wyjątkową możliwość szybkiego wydłużenia pojazdu o dodatkowy człon – w zależności od potrzeb. Jednostki są dwusystemowe (przystosowane do sieci trakcyjnej prądu stałego i zmiennego występujących w Czechach), z uwagi na dwa systemy napięcia istniejące w Czechach.

Ich prędkość maksymalna to 160 km/h. Pojazd jest niskopodłogowy, wysokość niskiej części podłogi i przedsionków wejściowych wynosi 600 mm nad główką szyny. Drzwi wyposażone są w stopień pomocniczy na wysokości 400 mm. Oprócz krajowego systemu sygnalizacji pojazd wyposażony jest również w europejski system sygnalizacji ETCS. Posiadają wygodne fotele i wygodne, ergonomiczne wnętrze. Są miejsca na wózki i rowery.

Co najbardziej odróżnia, oprócz designu, Elfy dla RegioJet od produkowanych na rynek polski? To, że każdy z dwóch wagonów jednostki posiada swoje osobne wózki. W Polsce zamawiający kupują niemal wyłącznie pojazdy z wózkami Jacobsa (wspólnymi dla dwóch członów).

Więcej zdjęć z pierwszego dnia kursowania zespołu trakcyjnego dla RegioJet można zobaczyć na portalu zdopravy.cz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

RegioJet będzie testował chińskiego Siriusa z pasażerami!

Tabor i technika

RegioJet ogłosił wyniki za 2022 rok

Biznes

RegioJet ogłosił wyniki za 2022 rok

Mikołaj Kobryński 09 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

RegioJet będzie testował chińskiego Siriusa z pasażerami!

Tabor i technika

RegioJet ogłosił wyniki za 2022 rok

Biznes

RegioJet ogłosił wyniki za 2022 rok

Mikołaj Kobryński 09 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5