W czerwcu ma zostać otwarty nowy peron w Łodzi Żabieńcu. Z kolei na stacji Zgierz PLK budują dodatkowy peron nr 3 – podaje inwestor.
Jesienią zeszłego roku
rozpoczęły się prace w ramach inwestycji na liniach nr 15 i 16 pomiędzy Łodzią Kaliską a Zgierzem. O kolejnych pracach
informowaliśmy w marcu. Teraz inwestor PKP Polskie Linie Kolejowe relacjonuje kolejne postępy na budowie.
W czerwcu z nowego peronu w Łodzi Żabieńcu
Jak informuje PLK, na stacji Łódź Żabieniec wybudowane będą dwa nowe, wyższe perony. Jest już zasadnicza konstrukcja peronu nr 1. Ustawiono słupy oświetleniowe. Wykonawca będzie układał nawierzchnię. Zamontowane zostaną ławki i wiaty. Zaplanowane jest nagłośnienie oraz czytelne oznakowanie i gabloty z rozkładami jazdy. Z pierwszego nowego peronu podróżni skorzystają w czerwcu.
Przebudowywane jest również przejście podziemne. Prace zorganizowano tak, że odnawianie obiektu pozwala też na dojście do peronów. Przejście będzie wyposażone w dwie windy, które umożliwią dostęp do pociągów osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Na stacji ułożono już nowy tor przy peronie nr 1. Szykowana jest nowa sieć trakcyjna.
Dodatkowy peron w Zgierzu
Na stacji Zgierz PLK budują dodatkowy peron nr 3. Układane są już płyty peronowe. Powstaje nowe przejście podziemne w miejscu przejścia w poziomie szyn. Na żelbetowych ścianach budowany jest strop tunelu. W przejściu będą cztery windy, które zapewnią wygodny dostęp do peronów osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się.
W zachodniej części stacji, w miejscu zdemontowanych torów i sieci trakcyjnej, układane są już nowe rozjazdy, które umożliwiają przejazd pociągów w kierunku stacji Łódź Widzew. Wykonawca przygotowuje teren i pracuje przy peronie nr 2. Szybciej nowym torem i mostem nad Bałutką.
Między Łodzią Kaliską a Zgierzem wymieniane są tory i sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem. Pociągi jeżdżą jednym torem. Na szlaku Zgierz – Łódź Żabieniec ułożono już nowe podkłady. Rozpoczął się montaż szyn. Na szlaku Łódź Żabieniec – Łódź Kaliska przygotowano podłoże, układany jest tłuczeń, następnie montowany będzie nowy tor. Zmienia się most nad rzeką Bałutką. Jest już nowa betonowa konstrukcja, budowane są podpory. Pociągi jeżdżą po tymczasowej przeprawie.
Nowe wiadukty
W ramach zadania przebudowywane są wiadukty kolejowe w Zgierzu: nad ul. Długą i ul. Łódzką. Nad ul. Łódzką usunięto stary obiekt. Pociągi jeżdżą po tymczasowej konstrukcji. Wkrótce rozpocznie się wzmacnianie przyczółków i budowa nowego obiektu. Po zakończeniu przebudowy na ul. Łódzkiej prace przeniosą się na wiadukt nad ul. Długą w Zgierzu.
Zakres prac nad ul Łódzką wymaga zmian w ruchu drogowym. Informacje o organizacji ruchu od 25 maja do 7 czerwca z odpowiednim wyprzedzeniem trafiły do zainteresowanych.
Wzrost poziomu bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego przyniesie modernizacja 5 przejazdów kolejowo-drogowych na odcinku Łódź Kaliska - Zgierz. Obecnie prace skupiają się na przejazdach na ul. Liściastej i ul. Okulickiego w Łodzi. Montowane są nowoczesne urządzenia przejazdowe. Tymczasowa organizacja ruchu została uzgodniona z zarządcą drogi - informuje PLK.
Liczby inwestycji Łódź Kaliska – Zgierz:- 5 dostępniejszych peronów,
- 48 nowych rozjazdów
- 25 km nowych torów
- 3 przebudowane mosty
- 3 przebudowane wiadukty