Potwierdzają się informacje "Rynku Kolejowego" o wydłużeniu terminu wykonania prac na linii Szczytno – Ełk. Teraz PLK podpisała z Torpolem aneks w tej sprawie.
W czerwcu PKP PLK poinformowała. że perony w Piszu, Rucianem-Nidzie, Szerokim Borze i Kolonii już czekają na pasażerów, a na stacji w Szczytnie widać nową konstrukcję. Budowane są perony w Spychowie, Świętajnie i Jerutach. Między Szczytnem a Piszem nowe tory zostały ułożone przez pociąg do potokowej wymiany nawierzchni SUM. - Nowe szyny przytwierdzono do 95 tys. podkładów. Teraz na tor trafia tłuczeń – już użyto 130 tys. ton (to tyle co 6,5 tys. samochodów ciężarowych) - informowała PKP PLK.
Prace na linii jednotorowej wymagały zamknięcia. Obecnie zapewniona jest komunikacja autobusowa, ale PLK uważa, że na przełomie sierpnia i września na trasie Szczytno – Pisz pojadą pociągi - zgodnie z planem. Zaskakuje jednak informacja, o oddaniu odcinka Pisz – Ełk w II kwartale 2020 roku.
To o pół roku później, niż zakładano. PLK nie przyznaje się wprost do opóźnienia, podaje jedynie,że "na tym dystansie [sic] niezbędne są dodatkowe prace – kompleksowa wymiana konstrukcji na dwóch mostach w Piszu i Ełku" oraz że "zakres robót określiła specjalnie przeprowadzona ekspertyza".
Modernizacja linii kolejowej 219 Olsztyn – Ełk na odcinku Szczytno – Pisz – Ełk realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie mają pojechać z prędkością do 120 km/h, a czas przejazdu w relacji Szczytno – Ełk skróci się o połowę – z ok. 3 godz. do 1,5 godz. Podróż na trasie Olsztyn – Szczytno – Ełk potrwa nieco ponad 2h.
Aktualizacja: Jest aneks do umowy z Torpolem
Dwa miesiące po publikacji artykułu podpisane zostały oficjalne dokumenty, potwierdzające przedłużenie terminu wykonania umowy. 21 sierpnia Torpol poinformował w raporcie o podpisaniu aneksu do umowy na mocy którego termin realizacji uległ wydłużeniu o 9 miesięcy oraz został wyznaczony na maj 2020 roku. Zostały również zlecone dodatkowe prace o wartości ok. 19,9 mln zł netto.