Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowe lubuskie spalinowe pociągi pojadą z Poznania do Kostrzyna

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
25-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek-kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Nowe lubuskie spalinowe pociągi pojadą z Poznania do Kostrzyna
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Marszałek województwa lubuskiego – Elżbieta Polak – zadeklarowała, że dwa nowe trójczłonowe autobusy szynowe, które zamierza kupić województwo, poruszać się będą między Poznaniem a Kostrzynem. Dojadą więc do granicy polsko-niemieckiej, gdzie mają być możliwe dogodne przesiadki w kierunku Berlina.

Przypomnijmy: województwo rozpisało już przetarg na dwa trójczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne, a do nich dołączą jeszcze dwa pojazdy z Pesy, które województwo wynegocjowało od producenta, egzekwując je w zamian za kary umowne.

Nowe, pojemne spalinowe składy mają być wykorzystywane do obsługi międzywojewódzkiej relacji z Poznania przez Krzyż i Gorzów Wielkopolski do Kostrzyna, skąd w godzinę i 20 minut dojedziemy do Berlina, dzięki skomunikowaniu polskich pociągów z pociągami spółki NEB.

– Wybór tej trasy jest nieprzypadkowy. Na tym odcinku możemy mówić o największych potokach pasażerów – powiedziała marszałek Polak. Połączenie będą obsługiwać, tak jak dotąd, Przewozy Regionalne.

Obecnie czas jazdy pociągiem w relacji z Poznania do Kostrzyna wynosi w najkrótszym wariancie 3 godziny 11 minut. W Gorzowie Wielkopolskim trzeba przesiąść się na autobus komunikacji zastępczej, co wydłuża przejazd o kilkanaście minut. Po zakończeniu remontu estakady w Gorzowie pociągiem bezpośrednio przejedziemy już całą trasą, a szacunki mówią o skróceniu czasu przejazdu do Kostrzyna do 2 godzin i 40 minut. Wówczas czas przejazdu pociągami regionalnymi do Berlina powinien spaść poniżej 4 godzin i 10 minut, z uwzględnieniem przesiadki na pociągi NEB.

Więcej na temat zakupów w Lubuskiem piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Jakie nowe pociągi zobaczymy w południowej Polsce?

Tabor i technika

Jakie nowe pociągi zobaczymy w południowej Polsce?

jar, Rynek Kolejowy 19 lutego 2019

Szwecja kupuje 30 szybkich pociągów

Tabor i technika

Szwecja kupuje 30 szybkich pociągów

Tomasz Kościelny 30 września 2017

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Jakie nowe pociągi zobaczymy w południowej Polsce?

Tabor i technika

Jakie nowe pociągi zobaczymy w południowej Polsce?

jar, Rynek Kolejowy 19 lutego 2019

Szwecja kupuje 30 szybkich pociągów

Tabor i technika

Szwecja kupuje 30 szybkich pociągów

Tomasz Kościelny 30 września 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5