Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowe linie kolejowe do CPK mają wspomagać także ruch towarowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-04-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nowe linie kolejowe do CPK mają wspomagać także ruch towarowy
Fot. M. Szymajdazdjęcie ilustracyjne
Jakie znaczenie dla ruchu towarowego będzie miało powstanie dziesięciu nowych odcinków linii kolejowych, dla których toczą się obecnie prace studialne? Na których odcinkach powstaną tory dla ruchu towarowego a gdzie na pewno ich nie będzie?

Efekty prac studialnych nad lokalizacją i warunkami technicznymi budowy poznamy dla odcinka Warszawa – CPK – Łódź już za kilka tygodni, nieco dłużej poczekamy na efekty prac planistów w odniesieniu do odcinka od Łodzi do Wrocławia oraz dla odcinka Katowice – Ostrawa (gdzie, pomimo planów budowy nowej linii, PKP PLK będzie wydawać setki milionów złotych na poprawę parametrów istniejącej trasy do Czech, która ma… niezłe parametry). Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe, które są opracowywane, pozwalają już jednak na określenie, gdzie nowe linie będą wspomagać ruch towarowy, a gdzie przewozy cargo pozostaną na istniejących liniach.

Znaczna poprawa parametrów dla ruchu cargo z Wrocławia

Wiadomo, że ruch towarowy na odcinku od Łodzi do Warszawy będzie prowadzony po istniejącej i wykorzystywanej w tej chwili linii o parametrach aż nadto starczających dla pociągów cargo. Ale już budowa linii od Łodzi do Wrocławia przyniesie sporo odcinków, z których pociągi cargo skorzystają.

W ramach projektu dojdzie m.in. do dużych zmian w obszarze węzła wrocławskiego. Tory, które będą wykorzystywana przez pociągi intermodalne i z towarami masowymi powstaną na odcinkach Wrocław Brochów – Szadek, Oleśnica – Wrocław Brochów a także Namysłów – Wrocław Brochów. Także na innych odcinkach nowej trasy do Łodzi powstaną dodatkowe tory dedykowane ruchowi towarowemu. Będą one elektryfikowane prądem stałym 3kV. Mapa, udostępniona przez CPK, pokazuje gdzie takie tory powstaną.

Linie istniejące w większym stopniu dla towarów

Tam gdzie „stare linie” są prowadzone w pobliżu nowego planowanego „Y”, tam ruch towarowy nadal będzie się odbywać i nie ma potrzeby budowy nowych torów dedykowanych ruchowi towarowemu w ramach projektu CPK. Tak będzie np. w przypadku odcinka Łódź – Zduńska Wola. Z kolei po zakończeniu budowy odcinka Warszawa – CPK – Łódź – Poznań ruch towarowy nadal będzie prowadzony, jak obecnie, po magistrali E20 przez Kutno i Koło.

– Niezwykle ważna z punktu widzenia ruchu cargo będzie budowa północnej linii CMK do Płocka i Włocławka a w przyszłości w kierunku Trójmiasta. Nie będzie już konieczności przejazdu przez Warszawę w relacjach – północ – południe, na możliwości przewozów na północ, z pominięciem Warszawy, zyska też zagłębie logistyczne, które jest na południu Warszawy i będzie się rozwijać – powiedziała Joanna Archutowska, koordynatorka ds. analiz ekonomicznych w spółce CPK.


Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódzki tunel KDP: CPK znów szuka wykonawcy komór

Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: CPK znów szuka wykonawcy komór

Roman Czubiński 10 lipca 2023

CPK pokazało wizualizacje dworca kolejowego

Infrastruktura

CPK pokazało wizualizacje dworca kolejowego

Łukasz Malinowski 06 lipca 2023

CPK: Lepsze czasu przejazdu, dostępność, częstotliwość ruchu

Infrastruktura

Zobacz również:

Jest promesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego dla lotniska CPK

Infrastruktura

Jest promesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego dla lotniska CPK

inf. pras. CPK 24 lipca 2023

CPK bliżej wyboru partnera strategicznego

Prawo i polityka

CPK bliżej wyboru partnera strategicznego

Łukasz Malinowski 06 lipca 2023

CPK z dofinansowaniem UE na linię Warszawa – Łódź

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Łódzki tunel KDP: CPK znów szuka wykonawcy komór

Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: CPK znów szuka wykonawcy komór

Roman Czubiński 10 lipca 2023

CPK pokazało wizualizacje dworca kolejowego

Infrastruktura

CPK pokazało wizualizacje dworca kolejowego

Łukasz Malinowski 06 lipca 2023

CPK: Lepsze czasu przejazdu, dostępność, częstotliwość ruchu

Infrastruktura

Zobacz również:

Jest promesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego dla lotniska CPK

Infrastruktura

Jest promesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego dla lotniska CPK

inf. pras. CPK 24 lipca 2023

CPK bliżej wyboru partnera strategicznego

Prawo i polityka

CPK bliżej wyboru partnera strategicznego

Łukasz Malinowski 06 lipca 2023

CPK z dofinansowaniem UE na linię Warszawa – Łódź

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5