Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowe Impulsy 2 na testach w SKM Trójmiasto. Kiedy zabiorą pasażerów?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
02-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
03-12-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Nowe Impulsy 2 na testach w SKM Trójmiasto. Kiedy zabiorą pasażerów?
Fot. SKM TrójmiastoNowy Impuls 2 na linii SKM
PKP SKM Trójmiasto rozpoczęło jazdy testowe po linii 250 w Trójmieście nowymi Impulsami 2. Pojazdy wyjadą na linie z pasażerami jeszcze w tym roku i mają przynieść rewolucję.

Pierwsze jazdy testowe po linii 250 między Gdynią a Gdańskiem miały miejsce w końcu listopada. Impulsy kursowały w parze. Dokładnie taki ośmiowagonowy zestaw będzie uruchamiany z pasażerami już wkrótce.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że bazie utrzymaniowej trójmiejskiej SKM znajdują się już cztery takie Impulsy 2, a do połowy grudnia będzie ich 8. Oznaczać to będzie, że Newag z powodzeniem dostarczy pociągi i tym samym uratuje projekt taborowy SKM, którego pierwotnie miał być realizowany przez samą SKM, a finalnie przewoźnik realizuje go we współpracy z samorządem województwa pomorskiego (dzięki zgodzie CUPT na taką zmianę). O procesie powstania tych zespołów trakcyjnych piszemy tutaj.

Nieoficjalnie wiemy, że pierwsze kursy Impulsów 2 zaplanowane są na pierwszą połowę grudnia. Co ciekawe – pojazdy będą kursować w szaro-białych w barwach Pomorza, a nie SKM Trójmiasto. Będzie tak dlatego, że nie będą to docelowe pojazdy przeznaczone do ruchu po torach SKM. Te właściwe, dla SKM, będą dopiero budowane - będą miały znacznie większą liczbę drzwi, więcej miejsc stojących i podłogę dokładnie na wysokości peronów, które na SKM mają wysokość 960 mm. Tych pojazdów będzie 20 i zaczną one kursować po torach SKM dopiero od 2025 roku.

Do 2025 roku po torach SKM będą kursować regionalne Impulsy 2. Czy liczba drzwi (w skrajnych członach jedynie 1 para) oraz podłoga, która znajdzie się 20 centymetrów pod poziomem peronu, okaże się odpowiednia do wymiany pasażerskiej w tych składach? Zobaczymy już wkrótce.

Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowe, regionalne pociągi w SKM Trójmiasto [zdjęcia]

Tabor i technika

Nowe, regionalne pociągi w SKM Trójmiasto [zdjęcia]

Michał Szymajda 07 grudnia 2023

Struk: Newagowi udało się dostarczyć Impulsy dla Pomorza na czas

Tabor i technika

Kiedy SKM Trójmiasto pożegna najstarsze EN57?

Tabor i technika

Kiedy SKM Trójmiasto pożegna najstarsze EN57?

Michał Szymajda 23 sierpnia 2023

Zobacz również:

Nowe, regionalne pociągi w SKM Trójmiasto [zdjęcia]

Tabor i technika

Nowe, regionalne pociągi w SKM Trójmiasto [zdjęcia]

Michał Szymajda 07 grudnia 2023

Struk: Newagowi udało się dostarczyć Impulsy dla Pomorza na czas

Tabor i technika

Kiedy SKM Trójmiasto pożegna najstarsze EN57?

Tabor i technika

Kiedy SKM Trójmiasto pożegna najstarsze EN57?

Michał Szymajda 23 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5