24 kwietnia Spółka KM odebrała kolejne trzy nowoczesne pojazdy Flirt ER160 wyprodukowane w fabryce Stadler Polska w Siedlcach. Realizacja rekordowego zamówienia powoli zbliża się do końca.
Jak informuje przewoźnik, końcowe protokoły techniczne pojazdów o numerach 51, 52, 53 zostały podpisane w Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Tłuszczu. Jednostki zostały wyprodukowane w ramach
ostatniej, czyli piątej umowy wykonawczej, zawartej pomiędzy spółką Koleje Mazowieckie a Stadler Polska. Będą obsługiwały połączenia na trasie Warszawa – Tłuszcz.
– Pojazdy Flirt ER160 użytkujemy od lipca 2020 roku. Można śmiało powiedzieć, że w sposób istotny zmieniły oblicze Mazowsza w zakresie kolejowych, regionalnych przewozów pasażerskich. Tabor jest już wyraźnie widoczny na wszystkich odcinkach linii kolejowych, dla których został zakupiony. Wysoko oceniane są jego walory techniczno - eksploatacyjne, a nasi pasażerowie, co najważniejsze, szczególnie sobie chwalą podróże flirtami – mówi Czesław Sulima, członek zarządu KM cytowany w komunikacie.
– Bardzo się cieszymy, że nasze nowe pojazdy Flirt są tak dobrze odbierane przez maszynistów i drużyny konduktorskie naszego Klienta oraz przez pasażerów. To najlepsze potwierdzenie, że dobrze wywiązujemy się z naszego zadania. Realizacja ostatniego zamówienia KM przebiega zgodnie z planem, przekazujemy kolejne jednostki w terminie i pracujemy nad produkcją kolejnych – mówi Tomasz Prejs, prezes Stadler Polska. Są to pojazdy wyposażone w Wi-Fi, monitoring, oraz udogodnienia dla osób ze specjalnymi potrzebami, w tym z ograniczoną mobilnością. Na pokładach zamontowano m.in. platformy i mocowania dla wózków inwalidzkich i dziecięcych. W wagonie C zintegrowano pętlę indukcyjną, która ułatwia podróż osobom niedosłyszącym. Do tej pory udało się zrealizować aż 85% zamówienia. A już w drugiej połowie tego roku pasażerowie Kolei Mazowieckich będą mogli skorzystać ze wszystkich zamówionych pojazdów.
Wartość kontraktów wykonawczych to ponad 2 mld zł brutto. Umowa ramowa, która była zawarta w 2018 r. dotyczy zakupu 61 pojazdów typu ER 160 Flirt. Nie zrealizowano
natomiast zakupu10 krótkich pojazdów do obsługi okolic Radomia. Samorząd
zapowiedział już jednak kolejne przetargi na tabor, w tym na dwuczłonowe pociągi oraz składy akumulatorowe.