Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowe czeskie wagony restauracyjne trafiły do "piekarnika" [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
11-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
13-11-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Siemens, który obok Skody odpowiada za część dużego kontraktu na dostawę nowych wagonów dla Kolei Czeskich, prowadzi właśnie testy klimatyczne wagonów restauracyjnych, które pojadą w międzynarodowych pociągach ComfortJet.

Jak poinformowały Koleje Czeskie, wagon znajduje się aktualnie w tunelu klimatyczny Rail Tec Arsenal. Sprawdzane jest tam poprawne działanie instrumentów pokładowych wagonu oraz to, czy wagon zachowuje komfort termiczny przy temperaturze +35 stopni C.

W wagonach będzie dostępna pełna oferta gastronomiczna Kolei Czeskich, będzie można także kupić piwo dostępne z nalewaka (czopowane). Inaczej niż w latach poprzednich, część restauracyjna nie towarzyszy przedziałom klasy 1, lecz klasy 2.

Konsorcjum Siemens-Škoda, produkuje 20 dziewięcioczłonowych zestawów push-pull, które będą kursować pod handlową marką ComfortJet. W każdym ze składów znajdzie się wagon restauracyjny widoczny na zdjęciach. Będzie ich więc 20. 

- Pierwsze wagony restauracyjne zostały już wyprodukowane i przechodzą testy.  Jednostki ComfortJet przeznaczone są do obsługi połączeń ekspresowych na długich dystansach. Pojadą m.in. z Pragi do Berlina, Hamburga a w przyszłości nawet do Kopenhagi, a także do Wiednia i Budapesztu. Pierwsze nowe wagony pojadą do Niemiec jeszcze w 2024, ale na włączenie do pociągów wagonów restauracyjnych poczekamy do 2025 roku, z uwagi na konieczność dłuższego ich badania i certyfikowania.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Coraz mniej motoraków na czeskich lokalnych liniach. Powodem... Pesa

Tabor i technika

Czechy: Zderzenie pociągów towarowych między Pardubicami a Ołomuńcem

Infrastruktura

Czeski pociąg specjalny na mecz Polska - Czechy

Pasażer

Czeski pociąg specjalny na mecz Polska - Czechy

Michał Szymajda 14 listopada 2023

Czesi chcą jeździć 200 km/h. Trwają testy

Tabor i technika

Czesi chcą jeździć 200 km/h. Trwają testy

Michał Szymajda 06 listopada 2023

Zobacz również:

Coraz mniej motoraków na czeskich lokalnych liniach. Powodem... Pesa

Tabor i technika

Czechy: Zderzenie pociągów towarowych między Pardubicami a Ołomuńcem

Infrastruktura

Czeski pociąg specjalny na mecz Polska - Czechy

Pasażer

Czeski pociąg specjalny na mecz Polska - Czechy

Michał Szymajda 14 listopada 2023

Czesi chcą jeździć 200 km/h. Trwają testy

Tabor i technika

Czesi chcą jeździć 200 km/h. Trwają testy

Michał Szymajda 06 listopada 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5