Siemens, który obok Skody odpowiada za część dużego kontraktu na dostawę nowych wagonów dla Kolei Czeskich, prowadzi właśnie testy klimatyczne wagonów restauracyjnych, które pojadą w międzynarodowych pociągach ComfortJet.
Jak poinformowały Koleje Czeskie, wagon znajduje się aktualnie w tunelu klimatyczny Rail Tec Arsenal. Sprawdzane jest tam poprawne działanie instrumentów pokładowych wagonu oraz to, czy wagon zachowuje komfort termiczny przy temperaturze +35 stopni C.
W wagonach będzie dostępna pełna oferta gastronomiczna Kolei Czeskich, będzie można także kupić piwo dostępne z nalewaka (czopowane). Inaczej niż w latach poprzednich, część restauracyjna nie towarzyszy przedziałom klasy 1, lecz klasy 2.
Konsorcjum Siemens-Škoda, produkuje 20 dziewięcioczłonowych zestawów push-pull, które będą kursować pod handlową marką ComfortJet. W każdym ze składów znajdzie się wagon restauracyjny widoczny na zdjęciach. Będzie ich więc 20.
- Pierwsze wagony restauracyjne zostały już wyprodukowane i przechodzą testy. Jednostki ComfortJet przeznaczone są do obsługi połączeń ekspresowych na długich dystansach. Pojadą m.in. z Pragi do Berlina, Hamburga
a w przyszłości nawet do Kopenhagi, a także do Wiednia i Budapesztu.
Pierwsze nowe wagony pojadą do Niemiec jeszcze w 2024, ale na włączenie do pociągów wagonów restauracyjnych poczekamy do 2025 roku, z uwagi na konieczność dłuższego ich badania i certyfikowania.