Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Nowa trasa tramwaju w Krakowie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-12-2004
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dziennik Polski, 4 grudnia 2004

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Nowa trasa tramwaju w Krakowie
Zakończyły się już prace nad studium wykonalności dla linii tramwajowej Rakowice

- Mistrzejowice. Wstępnie wybrany został wariant B, z przebiegiem przez ul. Dobrego Pasterza, a nie przez ul. Strzelców. Budowa tramwaju ruszy najwcześniej w 2007 roku - pisze o planach Krakowa, Dziennik Polski.
Koncepcja budowy trasy tramwajowej od Rakowic do Mistrzejowic pojawiła się już w latach 70. Dopiero jednak teraz bardziej energicznie przystąpiono do jej realizacji. W tym roku na zlecenie gminy powstało studium wykonalności, w którym dokonana została analiza dwóch wariantów trasy.
W obydwu wariantach proponuje się taki sam przebieg pierwszego odcinka: od ul. Rakowickiej, wiaduktem nad torami, rzeką Białuchą i ulicą Czerwonego Prądnika, potem przez ul. Radomską do Lublańskiej. Zgodnie z wariantem A tramwaj biegłby następnie północną stroną ul. Lublańskiej, przez rondo Polsadu, do ronda Barei, przez ul. Strzelców, wzdłuż potoku Rozrywka do pętli przy ul. ks. Jancarza. Według wariantu B tramwaj nie skręcałby w ul. Strzelców, lecz jechał dalej ul. Dobrego Pasterza, potem ul. Krzesławicką, ul. Bohomolca do pętli przy ul. ks. Jancarza.
Wybranie wariantu B z tramwajem przez ul. Dobrego Pasterza spowoduje z kolei, że nowa linia będzie służyła większej liczbie mieszkańców - mówi przewodniczący Dzielnicy III Paweł Sularz.
Nowa trasa będzie prowadziła przez małe uliczki, na których znajdują się domy jednorodzinne (ul. Radomska, Środkowa, Bosaków). Radni Dzielnicy III już w ubiegłym roku wnioskowali, aby na tych terenach wykorzystać przy budowie torowiska tzw. ciche podkłady. To bardzo droga technologia, ale jej efektem będzie wytłumienie hałasu.
W studium, które przygotowała na zlecenie miasta firma "Altrans", wyceniono także koszty wybudowania poszczególnych tras: wariant A kosztowałby 68 mln zł, a B - 69,5 mln zł. Planuje się, że większość tych pieniędzy (do 75 proc.) pochodzić będzie z funduszy unijnych.
W tym roku władze miasta chcą uzyskać decyzję o lokalizacji inwestycji celu publicznego. W roku 2006 mógłby zostać opracowany projekt budowlany, a inwestycja rozpoczęłaby się w 2007 roku.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5