Spółka Kolei Litewskich LTG Cargo Polska uruchomiła niedawno stałe połączenie towarowe Gdańsk – Sławków. Zgodnie z zapowiedziami operator rozwija zarówno park taborowy, jak i zatrudnienie w Polsce.
LTG Cargo Polska, spółka zależna Kolei Litewskich (AB Lietuvos Geležinkeliai),
zapowiedziała na początku roku inwestycje w Polsce warte ponad 47 mln euro, czyli ponad 200 mln złotych. W kwietniu
uruchomione zostały intermodalne połączenia z Kowna do Polski.
Od maja spółka aktywnie włączyła się w wywóz zbóż z Ukrainy, które wozi przez Polskę do portu w Kłajpedzie. W tej chwili produkty rolne i intermodal dominują, jeśli chodzi o rodzaje przewożonych przez LTG Cargo towarów.
Dalszy rozwój połączeń
Od 25 sierpnia LTG Cargo Polska uruchomiła nowy pociąg z Gdańska do Sławkowa dla nowego klienta – Loconi Intermodal. – Planowane jest kursowanie tego regularnego pociągu intermodalnego dwa razy w tygodniu – informuje "Rynek Kolejowy" Andrius Jovaiša z Działu Relacji Międzynarodowych Kolei Litewskich.
Dalsze plany obejmują rozszerzenie połączeń z Kowna na Litwie do głównych regionów przemysłowych w Polsce, czyli Śląska i Mazowsza. – Firma utworzyła już dwa biura w Warszawie i w Katowicach. W 2022 roku, rozwijając swoją działalność, LTG Cargo Polska powiększyła już swój zespół z 23 pracowników do 70. Przewiduje się, że zespół ten będzie się nadal powiększał – informuje Jovaiša.
Coraz większy park taborowyObecnie tabor LTG Cargo Polska składa się z 15 lokomotyw (w tym dwóch M62, trzech EuroSprinter ES64F (F4 – Eurosprinter) i, dwóch 311d) i około 200 wagonów. – Spółka nadal koncentruje się na rozbudowie parku technicznego w Polsce zarówno poprzez zakup, jak i wynajem taboru – dodaje przedstawiciel LG.
Od końca 2021 roku spółka rozpoczęła nową współpracę z poolem taborowym MRCE, od którego właśnie dzierżawi dostosowane do ruchu międzynarodowego lokomotywy Siemens Eurosprinter.