Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Nowa trasa kolejowa: Węgry – Morze Bałtyckie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-10-2007
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
CTL Logistics S.A., 2 października 2007

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Nowa trasa kolejowa: Węgry – Morze Bałtyckie
Wraz z przejazdem pierwszego pociągu kontenerowego, polski koncern logistyczny CTL Logistics otworzył nowe połączenie kolejowe relacji północ-południe, łączące Węgry z Polską.

Skład złożony z wagonów firmy CTL Logistics wyruszył z miasta Szekesfehervar na Węgrzech i planowo, dnia 28 września, ukończył swoją trasę w Gdańsku. Pokonanie trasy wynoszącej prawie 1.100 km trwało 36 godzin, co odpowiada średniej prędkości 30 km/h. W tym czasie transport pokonał granice Węgier, Słowacji, Czech i Polski.

Przejazdy pociągów na nowej trasie odbywają się w ścisłej współpracy czterech prywatnych przedsiębiorstw kolejowych na zasadach „Open Access". Firma Floyd z Budapesztu odpowiedzialna jest za przejazd pociągu na obszarze sieci kolejowej Węgier, natomiast słowacki operator, firma LTE, odpowiada za przejazd przez Słowację. Następnie przedsiębiorstwo Viamont z miejscowości Usti nad Labem prowadzi skład pociągu przez Czechy, a od granicy polsko-czeskiej pieczę nad przejazdem przejmuje CTL Logistics.

W czasie intensywnych przygotowań partnerzy przyjęli za cel aby pociąg mógł pokonać całą trasę bez dłuższych postojów na granicach pomiędzy państwami i bez przerw technicznych. W ten sposób optymalnie dostosowali się do wymagań klientów - gwarantując wysoką jakość transportu, jego niezawodność i prędkość systemową. W związku z powyższym, na południowym odcinku trasy do pociągu doczepione zostały czeskie lokomotywy z silnikami Diesla, wyposażone w systemy bezpieczeństwa dopuszczone do użytkowania na Węgrzech, w Słowacji i Czechach. Dzięki takiemu rozwiązaniu tylko raz na całej trasie, na granicy czesko-polskiej trzeba było zmienić lokomotywy.

Firmy zaangażowane w projekt czynią obecnie wszystko, aby jeszcze bardziej skrócić czas przejazdu pociągu, i dzięki temu uczynić go jeszcze bardziej konkurencyjnym w porównaniu do transportu drogowego. Według CTL Logistics średnia prędkość ok. 30 km/h osiągnięta w czasie pierwszego przejazdu składu jest już sukcesem, natomiast poprzez konkretne działania będzie można znacznie ją zwiększyć.

W najbliższym czasie firma CTL planuje udostępnić lokomotywy, które mogłyby być użytkowane na terytorium wszystkich czterech krajów, i które dodatkowo dopuszczone byłyby do ruchu w Rumunii. W ten sposób można zapewnić płynny transport tylko jednym pociągiem oraz przedłużyć w przyszłości linię kolejową o obszar Rumunii. Partnerzy uczestniczący w nowym przedsięwzięciu uzgodnili, iż każdorazowo jeden z nich ponosi odpowiedzialność przed klientami za realizację zlecenia transportu łącznie ze wszystkimi świadczeniami dodatkowymi.

Obecnie na nowej trasie przewożone są specjalne kontenery, które załadowywane są na Węgrzech, a następnie przeładowywane są na statki w porcie gdańskim, niemniej pociągi pokonujące nową trasę przystosowane są do transportu wszelkiego rodzaju towarów.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5