Partnerzy serwisu:
Biznes

Nowa spółka Ukrainian Railways Cargo Poland powołana

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester

Data publikacji:
14-07-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Nowa spółka Ukrainian Railways Cargo Poland powołana
Fot. Flickr/Schnitzel_bank
Koleje państwowe Ukrzaliznycia powołały nową spółkę Ukrainian Railways Cargo Poland, która ma realizować przewozy towarowe na rynkach europejskich. Taką rolę miała pełnić wspólna polsko-ukraińska spółka PKP i UZ, ale mimo zapowiedzi sprzed ponad roku wciąż nie powstała.

Jak informuje portal money.pl. w pierwszym okresie swojej działalności nowy operator będzie realizować działania w następujących obszarach: świadczenie kompleksowych usług przewozów towarowych, koordynacja pracy z europejskimi operatorami, właścicielami ładunków i przejściami granicznymi oraz kontrola taboru spółki za granicą.

- Dziś europejski kierunek transportu kolejowego jest dla Ukrainy kwestią szybkiej logistyki i wsparcia ukraińskiej gospodarki. Utworzenie europejskiego operatora znacznie poprawi zarządzanie ruchem towarowym na kierunku europejskim. Jednocześnie modernizujemy infrastrukturę graniczną, zwiększając jej przepustowość - powiedział Minister infrastruktury Ukrainy Ołeksandr Kubrakow. Jak pisaliśmy ostatnio, Unia Europejska mocno promuje budowę linii normalnotorowych do Ukrainy. 

Jak komentuje dla "Rynku Kolejowego" Wojciech Balczun, były prezes Kolei Ukraińskich, jest to tak naprawdę realizacja jednego z celów strategicznych, które były zdefiniowane jeszcze za jego czasów. - To wtedy wskazaliśmy na potrzebę rozbudowy aktywności Kolei Ukraińskich w stronę Europy Zachodniej pod postacią UZ International - zdradza dodając, że wówczas bardziej myślano o akwizycjach na przykład w Słowacji. - Wojna jak widać zweryfikowała te plany, a potrzeba zapewnienia sprawnych przewozów w kierunku polskich, czy też niemieckich portów jest jednym z priorytetów nowego operatora - mówi Balczun.

- Pamiętajmy też o planach budowy linii kolejowej w europejskim rozstawie 1435mm do Lwowa i Kijowa. Zapewne UZ, jeśli te plany zostaną zrealizowane, będzie chciała samodzielnie realizować przewozy na całym odcinku - przewiduje Balczun. - Oczywiście mówimy na razie o planach, a wszystko co potem, zależeć będzie od możliwości finansowych UZ. Jest to jednak sygnał dla polskich przewoźników - zauważa - w tym najpoważniejszy dla naszego narodowego operatora, z którym przecież UZ, na bazie porozumień międzyrządowych taką firmę miało utworzyć - przypomina były prezes UZ i PKP Cargo.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5