České dráhy powołały do życia nową markę handlową InterJet. Dzięki temu pociągi złożone z zupełnie nowych wagonów produkowanych wspólnie przez Siemensa i Skodę mają się wyróżniać i być łatwo identyfikowane w rozkładzie jazdy.
Nowa marka handlowa InterJet będzie funkcjonować obok znanych już marek InterPanter (marka dedykowana połączeniom z użyciem międzyregionalnych ezt Skody – dop. red.) i RailJet – powiedział cytowany przez portal zdopravy.cz rzecznik Kolei Czeskich Robert Pagan.
Składy zestawione z nowoczesnych wagonów i lokomotyw będą kursować na trasie Praga – Cheb dwoma trasami: od północy przez Usti nad Łabą oraz od południa – przez Pilzno. Zastąpią wszyskie pociągi obsługiwane na obu trasach klasycznymi, starszymi wagonami. Prawdopodobnie Koleje Czeskie wciąż będą jednak uruchamiać dwa pociągi Pendolino do Pilzna, Chebu i Karlowych Warów. To połączenie jest obecnie wstrzymane z uwagi na niewielki ruch turystyczny i sanatoryjny.
Przed trzema tygodniami zakłady Siemensa w Wiedniu opuściło ostatnie pudło wagonu, których České dráhy zamówiły 50. Pudła wyposażone w okna i drzwi są łączone z wózkami i wyposażane w Ostrawie – w zakładach Skody.
Z wyprodukowanych wagonów przygotowanych do kursowania z prędkością 200 km/h (w Czechach na razie nie ma szlaku, po którym można by jeździć z taką prędkością z pasażerami) zestawionych będzie 10 składów. Pierwszy InterJet na wyjechać na trasę w drugiej połowie 2021 roku.
Więcej na temat nowych wagonów Viaggio
piszemy tutaj. Warto przypomnieć, że Koleje Czeskie zamówiły także
180 wagonów z platformy Viaggio. Te jednak zamówiono głównie z myślą o pociągach międzynarodowych i bardzo szybkich połączeniach krajowych. Będą mogły rozpędzić się do prędkości 230 km/h i będą budowane dla układu push-pull, z wagonem sterowniczym na końcu lub początku składu.