Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowa lokomotywa Pesa Gama już w ruchu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
15-01-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Lotos Kolej

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Nowa lokomotywa Pesa Gama już w ruchu
Od 11 stycznia nowa lokomotywa 111Ed Gama Marathon wchodzi w skład floty spółki Lotos Kolej. To pierwsza lokomotywa, którą wyprodukowała Pesa. Zaprezentowany na targach Innotrans elektrowóz wyróżnia się m. in. dodatkowym silnikiem spalinowym.

Już w dniu włączenia do eksploatacji lokomotywa Gama prowadziła pierwszy pociąg na licencji Lotos Kolej na trasie Bydgoszcz Wschodnia – Gdańsk. W sobotę, 12 stycznia przy tej lokomotywie został uruchomiony z Gdańska pierwszy ładowny pociąg relacji Gdańsk Olszynka – Zduńska Wola Karsznice (36 wagonów, dł. 483 m, brutto 2545 ton). Jak donosi Lotos, pomimo trudnych warunków atmosferycznych lokomotywa spisała się bardzo dobrze.

W bieżącej działalności Lotos Kolej maszyna będzie wykorzystywana do przewozów produktów naftowych, takich jak paliwa płynne, asfalty drogowe, czy oleje bazowe. Czteroosiową lokomotywę 111Ed Gama Marathon wyprodukowała Pesy Bydgoszcz SA.

– 111Ed Gama Marathon ma parametry techniczne zbliżone do lokomotyw TRAXX, jest jednak także przygotowana do pokonywania odcinków niezelektryfikowanych. Umożliwia to dojazdowy silnik spalinowy i zbiornik paliwa o pojemności ok. 800 litrów – mówi Marek Smoter, dyrektor ds. taboru Lotos Kolej. – W trybie spalinowym Gama Marathon pracuje nawet przez kilka godzin z optymalnymi parametrami, lecz przy ograniczonej prędkości. Wszystko zależy m.in. od ciężaru pociągu, profilu linii kolejowej (wzniesienia, spadki, łuki), warunków atmosferycznych i doświadczenia maszynisty - dodaje.
 


Maszyna, zarówno pod siecią trakcyjną jak i na silniku dojazdowym, może prowadzić składy o masie powyżej 3 tys. ton. Warto wspomnieć również o komforcie, jaki zapewnia załodze – oprócz przestronnej i klimatyzowanej kabiny, to na dzień dzisiejszy jedyna w Polsce i prawdopodobnie w Europie lokomotywa wyposażona m.in. w ekologiczną toaletę.

I tak jak pozostałe lokomotywy Lotos Kolej jest ujęta w Systemie Logistyki Kolejowej, który m.in. monitoruje pracę pociągów w czasie rzeczywistym za pomocą urządzeń GPS. Co najmniej do końca lipca 111Ed Gama Marathon będzie jeździła w Lotos Kolej w eksploatacji nadzorowanej. W drugim tygodniu stycznia kolejarze z Lotosu szkolili się w Pesie z zakresu obsługi i utrzymania maszyny.

Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pesa: Gama DualPower na ostatniej prostej [zdjęcia]

Tabor i technika

RegioFoxy z Pesy wożą kolejnych pasażerów

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Pesa: Gama DualPower na ostatniej prostej [zdjęcia]

Tabor i technika

RegioFoxy z Pesy wożą kolejnych pasażerów

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5