Wciąż nie podpisano umowy na budowę wartej setki milionów złotych bazy utrzymaniowej PKP Intercity w Przemyślu. Inwestycje w zaplecza przewoźnika są opóźnione o kilka lat.
PKP Intercity zapowiedziało przetarg na wybór wykonawcy modernizacji stacji postojowej Przemyśl Bakończyce
dziesięć miesięcy temu. W grudniu ubiegłego roku
poznaliśmy oferty - najniższą złożyło ZUE za 269,8 mln zł a brutto.
Umowa jednak wciąż nie została podpisana. Dlaczego? - Trwa etap weryfikacji i oceny ofert złożonych w postępowaniu - informuje Anna Zakrzewska z biura prasowego przewoźnika dodając, że na tym etapie prowadzonego postępowania nie może udzielić bardziej szczegółowych informacji. Wszystkie złożone w postępowaniu oferty mieszczą się w zakładanej na ten cel kwocie przeznaczonej przez PKP Intercity (380 mln złotych).
Przygotowania do modernizacji mającego prawie 150 lat zaplecza w Przemyślu
trwają od kilku lat. W 2018 roku przewoźnik zapowiadał wydanie w sumie miliarda złotych na swoje zaplecza techniczne, a baza w Przemyślu miała być jedną z największych takich inwestycji. Jednak realizacja tych zapowiedzi nie ruszyła z miejsca do dziś.