16 maja podczas Nocy Muzeów w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie odwiedzający będą mogli wybrać się w podróż z aplikacją Questlooper. Nietypowe rozwiązanie ma służyć zastosowaniu nowych technologii w kulturze oraz zwiększyć świadomość uczestnictwa w samym procesie zwiedzania i zdobywaniu większej ilości informacji na temat muzealnych obiektów. Celem wydarzenia jest umożliwienie rywalizacji, urozmaicając i roszerzając rzeczywistość, w której każdy obiekt jest elementem gry.
Dnia 16 maja w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie zaprasza na 12. edycję Nocy Muzeów. W tym roku program obejmuje:
-
zwiedzanie niedostępnych na co dzień Salonki Bieruta, pociągu pancernego, wagonu motorowego SN-52 i wielu innych,
-
ostatni pokaz wielkiej makiety kolejowej w skali H0 (1:87), którą zaprojektował i wykonał inż. Janusz Cyndecki. Tej nocy całkowicie BEZPŁATNIE,
-
występ Miejskiej Orkiestry Dętej Ochotniczej Straży Pożarnej w Ełku,
-
punkt gastronomiczny WARS,
-
zwiedzanie szynobusu 222M Kolei Mazowieckich, który specjalnie wjedzie na nasz skansen,
-
grę z nagrodami ze specjalnie na tą noc przygotowaną aplikacją na smartfony – Questlooper.
Wyjątkowy nastrój tej nocy podkreśli oświetlenie budynku muzeum oraz skansenu lokomotyw kolorowymi reflektorami. Najciekawiej zapowiada się ta ostatnia pozycja. Na czym polega wyzwanie?
Aby móc wziąć udział w grze, należy pobrać na smartfon aplikację Questlooper i zalogować się przez swój profil na Facebooku. Po zalogowaniu będzie można uzyskać dostęp do questów, czyli wyzwań. W sugerowanych questach pojawi się Noc Muzeów w Muzeum Kolejnictwa. Gra polega na przejściu 21 stacji. Każda z nich zawiera wyjątkowe eksponaty znajdujące się zarówno w salach wystawowych, jak i na zewnątrz na skansenie. Każdy, kto ukończy grę po zakończeniu Nocy Muzeów otrzyma od nas jedną z kilku nagród, m.in.: roczne bilety do muzeum, kubki, koszulki, czy zniżki do restauracji.
Wszystkie stacje zawierają beacony iHive, które zostały specjalnie opracowane dla aplikacji Questlooper. Dzięki temu, zbliżając się do kolejnego punktu, otrzymamy wiadomość o nim w postaci powiadomienia. Głównym zadaniem aplikacji jest pozytywne motywowanie ludzi do działania poprzez możliwość tworzenia i realizacji wirtualnych wyzwań w świecie realnym. Kluczowe założenie Questloopera brzmi: „Wszystko jest grą, w którą człowiek lubi się angażować“. Dzięki takiemu podejściu aplikacja nadaje działaniom cel i sens oraz buduje poczucie wspólnego sukcesu.Jak zdobyć więcej informacji na temat wydarzenia?
Od godziny 19.00 przy wejściu do muzeum każdy zainteresowany uczestnictwem w zabawie będzie mógł otrzymać pomoc w zainstalowaniu aplikacji. Aplikację Questlooper można pobrać na Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.com.evercode.questlooper