Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nikt nie złożył ofert w wielkim przetargu na ezety da Małopolski

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
31-08-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Nikt nie złożył ofert w wielkim przetargu na ezety da Małopolski
Fot. Koleje Małopolskie
Nikt nie złożył oferty w przetargu na nowe elektryczne zespoły trakcyjne dla Małopolski, bo nikt nie chciał zgodzić się na warunki, których spełnienia oczekiwał region. Stawka była wysoka, ale potencjalne straty dla producentów – nie do oszacowania.

Przedmiotem zamówienia samorządu Małopolski była dostawa aż do 56 elektrycznych jednostek. Na tyle opiewała umowa ramowa, nie wiemy natomiast ile Małopolska chciała takich pojazdów zamówić na pewno. Wiemy natomiast, że do 14 pojazdów oczekiwała dofinansowania z KPO (na razie tych pieniędzy polski rząd nie ma). W szczegółach – 26 sztuk miało być pojazdami czteroczłonowymi, a kolejnych 26 – pięcioczłonowymi.

Jednak Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego bardzo przeliczył się z warunkami przetargu. W specyfikacji konkursu ofert znajdziemy zapis, którego nie zmieniono, że „Zakup miałby się odbyć wraz z dokumentacją techniczną, w tym dokumentacją konstrukcyjną umożliwiającą wykonywanie przeglądów na poziomach P1 – P5.”

– Tym przepisem naruszono sprawiedliwą równowagę spraw i interesów stron. Zaistniała poważna obawa o to, że unikalna dokumentacja pojazdu trafi w ręce konkurencji. Małopolska nie oczekuje szczególnych, wyjątkowych pojazdów, ale takich, które już są na rynku. Nie ma podstaw do tego, aby przekazywać zamawiającemu dokumentację – powiedział anonimowo „Rynkowi Kolejowemu” przedstawiciel jednego z producentów pojazdów szynowych.

Nieoficjalnie – taki zapis nie do realizacji mógł wynikać z faktu otwarcia nowego zaplecza technicznego Kolei Małopolskich. Samorząd wymaga, by, po złych doświadczeniach ze zlecaniem licznych przeglądów i napraw „na zewnątrz”, aby to Koleje Małopolskie zajmowały się swoimi pojazdami w jak najszerszym zakresie w nowym obiekcie.

Również nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że przetarg będzie powtórzony. Zapisy dotyczące oddania dokumentacji pojazdów w ręce samorządu trzeba będzie odłożyć na półkę.

Zaznaczmy, że w ostatnich dnia rozstrzygnięcia nie było również w przetargu na Mazowszu. Tam Koleje Mazowieckie poszukiwały dostawcy bateryjnych ezetów.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Małopolskie mają kolejne autobusy

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie mają kolejne autobusy

Redakcja/inf. pras. 23 grudnia 2023

Nowy przetarg na tabor dla Małopolski. Są duże zmiany

Tabor i technika

Pendolino odwiedziło nową bazę Kolei Małopolskich [zdjęcia]

Tabor i technika

Pendolino odwiedziło nową bazę Kolei Małopolskich [zdjęcia]

inf. pras. Kolei Małopolskich 05 października 2023

Nowy przetarg Małopolski na 56 pociągów

Tabor i technika

Nowy przetarg Małopolski na 56 pociągów

Jakub Madrjas 22 września 2023

Małopolska chce ponowić przetarg na 56 zespołów trakcyjnych

Tabor i technika

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Koleje Małopolskie mają kolejne autobusy

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie mają kolejne autobusy

Redakcja/inf. pras. 23 grudnia 2023

Nowy przetarg na tabor dla Małopolski. Są duże zmiany

Tabor i technika

Pendolino odwiedziło nową bazę Kolei Małopolskich [zdjęcia]

Tabor i technika

Pendolino odwiedziło nową bazę Kolei Małopolskich [zdjęcia]

inf. pras. Kolei Małopolskich 05 października 2023

Nowy przetarg Małopolski na 56 pociągów

Tabor i technika

Nowy przetarg Małopolski na 56 pociągów

Jakub Madrjas 22 września 2023

Małopolska chce ponowić przetarg na 56 zespołów trakcyjnych

Tabor i technika

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5