Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nikt nie chciał wyremontować wagonów rowerowych KD

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
06-05-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Nikt nie chciał wyremontować wagonów rowerowych KD
fot. Piotr Rachwalski
Koleje Dolnośląskie nie otrzymały żadnej oferty w postępowaniu dotyczącym naprawy P5 dwóch wagonów towarowych, które spółka zakupiła w zeszłym roku z myślą o przewozie rowerów. Wagony mają być włączane do pociągów do Sobótki w okresie letnim.

Koleje Dolnośląskie prowadziły postępowanie dotyczące naprawy poziomu P5 dwóch wagonów serii Gbs typ 208Kf/208Kg. W przetargu nie wpłynęła jednak żadna oferta. Spółka zakupiła w zeszłym roku pięć takich wagonów z myślą o wykorzystaniu ich do przewozu dużej liczby rowerów. Zgodnie z zapowiedziami wagony mają być dołączane do pociągów kursujących po linii 285 do Sobótki, która po wielu opóźnieniach ma być oddana do użytku w czerwcu tego roku.

W związku z faktem, iż w postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta, przewoźnik analizuje aktualnie kolejne kroki w sprawie wagonów, o czym informuje nas Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy przewoźnika.

– Obecnie analizujemy możliwości dalszego postępowania w tej kwestii. Zamówienie objęło dwa wagony, gdyż projekt traktujemy jako pilotażowy. W tym sezonie letnim planowane jest uruchomienie jednego wagonu na linii 285 w relacji Wrocław Główny – Sobótka, po jej otwarciu przez PKP PLK, co ma nastąpić 12 czerwca. Wagony, mieszczące 38 rowerów, będą zestawione w składach z autobusami szynowymi typu SA134 i SA106, gdyż tylko one wyposażone są w standardowy sprzęg śrubowy, a taki niezbędny jest do połączenia tych pojazdów z wagonami Gbs typ 208Kf/208Kg – przekazał nam rzecznik Kolei Dolnośląskich.

Piotr Rachwalski, były prezes Kolei Dolnośląskich, uważa natomiast, że w sytuacji, gdy w postępowaniu nie wpłynęły żadne oferty, zadanie naprawy głównej i dostosowania wagonów do przewozu rowerów mogłoby zostać zrealizowane przez Koleje Dolnośląskie we własnym zakresie.

– Nikt nie robił w Polsce takich przeróbek więc firmy obawiały się startu, obawiały się nie tyle samych prac przy wagonach, a formalności i ryzyka związanego z dopuszczeniami, certyfikatami, homologacjami i innymi formalnościami zwłaszcza związanymi z UTK, zwłaszcza przy krótkim czasie realizacji ten element był najbardziej ryzykowny. Wg mojej opinii zabrakło dialogu technicznego przed przetargiem z potencjalnymi wykonawcami, których w końcu nie jest tak mało: ZUT Wągrowiec, większość ZNTK i firm powstałych z ludzi z PESY (Seluch, Mieczkowski, PTS, i inne). To nie jest technika rakietowa, przystosowanie do przewozu rowerów mógłby zrobić i sam serwis KD, którego pracownicy sami (z pomocą ew. Podwykonawców) robili już w końcu dużo trudniejsze przeglądy P3 i P4 szynobusów. Ten sezon jednakże trudno będzie obsłużyć tym taborem – komentuje Rachwalski.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Zintegrowany transport

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Jakub Rösler 18 lipca 2023

Koleje Dolnośląskie dojadą do Góry. Autobusem

Pasażer

Wagony rowerowe Kolei Dolnośląskich blisko debiutu [film]

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Zintegrowany transport

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Jakub Rösler 18 lipca 2023

Koleje Dolnośląskie dojadą do Góry. Autobusem

Pasażer

Wagony rowerowe Kolei Dolnośląskich blisko debiutu [film]

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5