Partnerzy serwisu:
Innowacje

Nietypowe konstrukcje rozjazdowe KZN-u dla niemieckiej Kolonii

Dalej Wstecz
Partner działu

Partner działu:

Data publikacji:
14-03-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Grupa KZN Bieżanów wyprodukowała rozjazdy tramwajowe dla Zakładów Komunikacyjnych w Kolonii (KVB Kölner Verkehrs-Betriebe AG). Konstrukcje dostarczone na położony w centrum miasta Barbarossaplatz zostały wyposażone w kompozytowe podrozjazdnice.

Kontrakt pozyskany przez spółkę KZN Bahntechnik, reprezentującą krakowską grupę kapitałową na rynkach niemieckojęzycznych, zakładał zastosowanie kilku interesujących rozwiązań technicznych w wyprodukowanych rozjazdach tramwajowych z szyn pełnogłówkowych (Rz 49E1-190-1:9 ssFFU).

– Klient oczekiwał zastosowania podkładów i podrozjazdnic wykonanych z drewnopodobnego syntetyku. Wykorzystane przez nas elementy wykonane były z kompozytowego tworzywa FFU (Fiber-reinforced Foamed Urethane), czyli pianki poliuretanowej zbrojonej włóknem szklanym. Argumentem zamawiającego była wydłużona żywotność tych elementów, które docelowo zostaną zabudowane w tzw. zielonym torowisku i będą narażone na niekorzystne czynniki środowiskowe, zwłaszcza działanie wilgoci – argumentuje Artur Kępa, prezes KZN Bahntechnik. – Inną techniczną ciekawostką było też zastosowanie przez nas zamknięcia hydraulicznego, znanego w Polsce raczej jako stricte kolejowe rozwiązanie – dodaje Kępa.

Kontrakt dla Kolonii jest kolejnym realizowanym przez Grupę KZN Bieżanów na tramwajowym rynku niemieckim. W ostatnich kilkunastu miesiącach wyroby z krakowskiej fabryki trafiły do Frankfurtu nad Menem, Hannoveru, Berlina, Bremy i Krefeld. W tym ostatnim mieście zastosowane zostało inne niespotykane jeszcze w Polsce rozwiązanie związane z podrozjazdnicami – zostały one wykonane z drewna nasączanego roztworem specjalnych soli, przyjaznych środowisku naturalnemu.
Partner działu

Partner działu:

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

CONTRACK - nie tylko główne arterie miasta

Infrastruktura

CONTRACK - nie tylko główne arterie miasta

KZN Bieżanów 18 października 2024

Eko-prefebrykaty rozjazdowe

Infrastruktura

Eko-prefebrykaty rozjazdowe

KZN Bieżanów 18 września 2024

KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]

Infrastruktura

Zobacz również:

KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]

Infrastruktura

Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

CONTRACK - nie tylko główne arterie miasta

Infrastruktura

CONTRACK - nie tylko główne arterie miasta

KZN Bieżanów 18 października 2024

Eko-prefebrykaty rozjazdowe

Infrastruktura

Eko-prefebrykaty rozjazdowe

KZN Bieżanów 18 września 2024

KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]

Infrastruktura

Zobacz również:

KZN Rail i Wadoma zbudują zaplecze PKP Intercity w Przemyślu [wizualizacje]

Infrastruktura

Leszczyński (KZN Bieżanów): Nie ma strategii rozwoju kolei

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5