Koleje Dolnośląskie ciągle nie mogą wykorzystywać kilku 5-członowych Impulsów, które nie jeżdżą z powodu wystąpienia tajemniczej usterki. Przez to na trasy wyjeżdżają krótsze i mniej pojemne jednostki, które często są przepełnione. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", przewoźnik chce wydzierżawić do czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych na zastępstwo.
Koleje Dolnośląskie mają problemy z dostępnością 5-członowych Impulsów, które zostały “uziemione” z powodu tajemniczej usterki. Pisaliśmy o tym
szeroko kilkanaście dni temu. Ta sytuacja sprawia, że na trasy są wysyłane krótsze, mniej pojemne pociągi, co przekłada się na ścisk i tłumy pasażerów, którzy tłoczą się w pojazdach Kolei Dolnośląskich. Przetasowania w obiegach taboru po wyłączeniu najdłuższych pociągów we flocie dolnośląskiego przewoźnika sprawiają też, iż na zrewitalizowanej linii do Sobótki i Świdnicy
kursuje mniej pociągów niż zakładano. Dolnośląskie Elfy od 1 września
Na domiar złego, już za chwilę zaczynają się wakacje a wraz z nimi - wzmożony ruch turystyczny. Na ten moment nie wiadomo, kiedy odstawione Impulsy 45WE wrócą do służby. Przewoźnik czeka też na swój najnowszy nabytek czyli
nowe Elfy 2 z bydgoskiej Pesy, które mogłyby znacząco pomóc i rozładować trudną sytuację taborową. Andrzej Padniewski z biura prasowego Kolei Dolnośląskich mówi jednak "Rynkowi Kolejowemu", że odbiór pierwszej jednostki zaplanowano na lipiec, a ma ona wejść do służby 1 września tego roku.
Koleje Dolnośląskie jednak nie składają broni i zapowiadają przetarg na dzierżawę czterech “ezetów”/ – Obserwujemy coraz większe zainteresowanie podróżnych naszymi usługami. Otwarcie nowej linii do Sobótki to jedno, ale też wielu z nas zauważa, że przy zmianach makroekonomicznych kolej jest tańsza i szybsza. Dlatego za chwilę ogłosimy przetarg na dzierżawę, czterech pojazdów o zbliżonej liczbie miejsc do pojazdów 45WE, które będą miały wzmocnić flotę Kolei Dolnośląskich na liniach o największych potokach pasażerskich. Przetarg jest związany z unieruchomieniem pojazdów 45WE, w których to pojazdach wystąpiła usterka związana z brakiem możliwości ruszenia pojazdów – przekazał nam Andrzej Padniewski.
“Warszawskie” Elfy uratują Wrocław i okolice?
Na rynku nie ma zbyt wielu pociągów do dzierżawy o zbliżonych do Impulsów parametrach, ale warto pamiętać, że pięć gotowych do służby pociągów posiada Pesa.
Są to Elfy 2, pierwotnie przeznaczone dla SKM Warszawa, który ostatecznie zerwał kontrakt na dostawy Elfów, a Pesa postanowiła dokończyć pięć pojazdów i wprowadzić je na rynek. Jaki jest ich obecny status? – Pięć pojazdów jest gotowych i są nimi zainteresowani klienci. Ze względów handlowych, co oczywiste, na razie nie ujawniamy ich danych. Negocjacje trwają – przekazał nam Piotr Mazurek z Pesy.
Dokładne wymagania pociągów do dzierżawy poznamy po ogłoszeniu przetargu, lecz Pesa ze swoimi Elfami wydaje się silnym kandydatem do dostawy czterech pojazdów. Co
ciekawe jeden z pięciu Elfów należących do Pesy, o których jest mowa powyżej, był już prezentowany we Wrocławiu, podczas podpisania umowy na zakup Elfów przez Koleje Dolnośląskie. Być może więc, pojazd ten trafi do Wrocławia ponownie, na zdecydowanie dłuższy okres.