NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

„Nieschodzące się tory” w Łodzi już się schodzą [zdjęcia]

| Michał Szymajda 21.06.2022 12k

„Nieschodzące się tory” w Łodzi już się schodzą [zdjęcia]
Tor położony jest już poprawnie Fot. PKP PLK
„Nieschodzące się tory” w Łodzi już się schodzą [zdjęcia]
„Nieschodzące się tory” w Łodzi już się schodzą [zdjęcia]
W połowie maja na północnej głowicy stacji Łódź Kaliska, na wysokości ul. Srebrzyńskiej, zdemontowano część torów, które dotychczas nie mogły się spotkać. Po torach, które były budowane w ramach dwóch różnych faz inwestycji, teraz jeżdżą już pociągi.
Wiosną inwestycja PKP PLK realizowana w Łodzi została obśmiana przez całą Polskę. Na zdjęciach przedstawiających prace jeden tor nie zbiegał się z drugim. Poprowadzone były nie tylko w innej osi, ale także na innej wysokości podsypki. PKP PLK wyjaśniało, że „Przyjęta technologia prac wynikała z konieczności utrzymania przejścia kładką dla pieszych na ul Srebrzyńskiej”, która znajduje się w pobliżu torów. Jeden z filarów starej kładki rzeczywiście wymuszał poprowadzenie dwóch równoległych torów blisko siebie, ale docelowo miały one przebiegać w większym oddaleniu od siebie, pod stojącą już nową kładką. Biorąc pod uwagę różny odstęp filarów kładki nowej i nowe tory położono... w dwóch lokalizacjach.

Tak dwa tory, które miały być jednym, leżały przez ponad dwa miesiące i, co oczywiste, nie był po nim prowadzony ruch. Finalnie jeden z nieużywanych nowych torów, które położono tak, by zmieścił się pod starą kładką i tak rozebrano. Jako pierwszy zauważył to w drugiej połowie maja łódzki „Ekspres Ilustrowany”. – Jedna część toru została rozebrana i nie ma jej już w tej lokalizacji. To może potwierdzać stawianą wtedy tezę, że była to zwykła fuszerka i kompromitacja zarówno firmy budującej tor, jak i osób sprawujących nadzór nad budową – napisała gazeta.

Po co położono nowy tor w lokalizacji, która nie umożliwiała prowadzania po nim ruchu? Tego nie wiemy. PKP PLK bardzo oszczędnie komentowały korektę lokalizacji toru. 3 czerwca spółka poinformowała nas, że „wykonawca odpowiedzialny za przygotowanie toru realizuje zadanie, a odbiory techniczne potwierdzą właściwe wykonanie”. – Dotychczasowe działania pozwoliły na przygotowanie kładki i kolejne etapy przebudowy torów na linii Łódź Kaliska – Łódź Żabieniec – poinformowało nas biuro prasowe PKP PLK. Zapytaliśmy ponownie o to, czy "nie zejście się" dwóch odcinków toru wynikało jednak z błędu któregoś z wykonawców i kiedy tory pojawią się w poprawnym położeniu.

– Ułożenie toru w docelowym miejscu oraz połączenie zostało wykonane z zachowaniem wymogów sztuki budowlanej. Prace zrealizował wykonawca, od którego zależał sposób przeprowadzenia robót. Dla zamawiającego ważne było przygotowanie bezpiecznego i sprawnego toru, a to potwierdziły odbiory techniczne – napisał Rafał Wilgusiak z biura prasowego PKP PLK.

Jak nas zapewnił, od 13 czerwca tor, po demontażu i ułożeniu w nowej lokalizacji, zapewnia „sprawne i bezpieczne przejazdy pociągów”.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5