Podczas ostatniego weekendu na polskich torach zadebiutowały niemieckie wagony kupione przez SKPL, które obsłużyły pociąg TLK Wetlina. Jak na razie nie wiemy, kiedy wagony ponownie wyjadą na trasy, bowiem PKP Intercity będzie o tym decydowało na bieżąco, w ramach bieżących potrzeb.
W ostatnią niedzielę (tzn. 18 sierpnia)
padł kolejny rekord dziennych przewozów PKP Intercity – 307,2 tysiąca pasażerów. Zgodnie z danymi przedstawionymi przez przewoźnika w tym dniu spółka wzmocniła 91 pociągów 190 wagonami. Co ciekawe, poza sporą liczbą własnych wagonów przygotowanych do wzmocnień składów, PKP Intercity
pozyskała także 4 wagony od przewoźnika SKPL. Były to dawne wagony pierwszej klasy typu R109,
które w październiku zeszłego roku SKPL w liczbie 20 sztuk zakupiło od Deutsche Bahn. Podczas przeglądów na wagonach pojawiło się logo SKPL, a w środku zagłówki z logiem przewoźnika.
Wagony od SKPL i SN84 w podwójnym zestawieniu
Część wagonów została zdeklasowane do klasy drugiej i właśnie takimi wagonami obsłużony został w niedzielę, 18 sierpnia, pociąg TLK Wetlina w relacjach: Zagórz – Kraków Główny oraz Kraków Główny – Zagórz. Wagony na większości trasy prowadzone były przez lokomotywę EU07 wypożyczoną od PKP Cargo -
to jedna z firm, od której PKP Intercity wynajmuje brakujące lokomotywy. Natomiast na odcinku niezelektryfikowanym poprowadziła je lokomotywa spalinowa.
Dzięki temu, udało się zwolnić jedną jednostkę SN84, którą wzmocniony został popołudniowy pociąg TLK Bieszczady z Zagórza do Krakowa. W efekcie tego pociąg ten zestawiony był z dwóch jednostek SN84 (SN84-004+SN84-001).
Więcej wzmocnień pojazdami od SKPL?
– 18 sierpnia pociąg TLK Wetlina składał się z lokomotywy i czterech wagonów, dzięki temu można było wydłużyć pociąg Bieszczady o spalinowy zestaw trakcyjny SN84. W związku z tym mogliśmy pasażerom więcej miejsc w obydwu pociągach – tłumaczy Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP Intercity.
Zapytaliśmy, czy takich lub podobnych zestawień będzie więcej – Decyzje o zmianach w zestawieniach podejmujemy w zależności od informacji o liczbie podróżnych i dostępności taboru – uzupełnia przedstawiciel przewoźnika