Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
24-07-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn
Fot. M. SzymajdaPociąg do Brukseli na stacji w Kolonii
W ostatnich dniach niemieckie media sporo czasu poświęciły Deutsche Bahn. Nie brakuje krytycznych opinii, które mają wywołać dyskusję o kondycji kolei w tym kraju.

Pomimo wielu prób walki z problemem opóźnienia pociągów, zwłaszcza dalekobieżnych, są w Niemczech sporym problemem. „Frankfurter Allgemeine Zeitung”, cytowany przez Deutsche Welle, zauważa, że na przepełnionej sieci brakuje bocznic i torów postojowych. co paraliżuje jej przepustowość.

– Natomiast zamknięte warsztaty naprawcze przynoszą konsekwencje w kondycji taboru. Wiele miliardów euro jest wpompowywanych w system, aby odbudować to wszystko i usunąć najpilniejsze zaległości remontowe dzięki szeroko zakrojonym projektom budowlanym – pisze FAZ i zaznacza, że większość projektów modernizacyjnych będzie trwać do końca dekady.

Augsburger Allgemeine, również cytowany przez Deutsche Welle dodaje, że „z powodu starzejącego się społeczeństwa niemieckie koleje mają problemy ze znalezieniem wystarczającej liczby pracowników”. Nie tylko z resztą one mają problem z wakatami. Przykład? W połowie ciepłego czerwca, w weekendy, połowa pociągów operatora Go-Ahead, który kursuje w ramach połączeń regionalnych w Badenii-Wirtembergii, po prostu wypadła z rozkładu jazdy, a pasażerowie otrzymywali lakoniczne komunikaty dotyczące „zwiększonego okresu chorobowego u przewoźnika”. Nie dość, że prawie wszystkie pociągi jeździły opóźnione, to jeszcze wyglądały tak, jakby od wielu dni nikt ich nie sprzątał i nie czyścił toalet. A mówimy o niemal nowych Flirtach Stadlera...

Gazeta również zauważa, że największe prace remontowe będą trwać do 2030. „Okresu wyrzeczeń nie da się skrócić, ponieważ nie da się nadrobić straconego czasu jednym pociągnięciem pióra. Menedżerowie kolei, jej pracownicy, politycy i pasażerowie będą musieli uzbroić się w cierpliwość”.

Leipziger Volkszeitung podkreśla, że w obliczu wprowadzenia do sprzedaży np. biletu miesięcznego za 49 euro, konieczna jest zmiana częstotliwości jazdy pociągów. Potrzebne są również nowe linie kolejowe, na przykład między Hanowerem a Bielefeld. „Mitteldeutsche Zeitung” z Halle zauważa, że po wprowadzeniu wspomnianego biletu, podróżnych w pociągach na dystansie do 30 kilometrów jest o 25%.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koniec wagonów restauracyjnych w niemieckich IC

Pasażer

Koniec wagonów restauracyjnych w niemieckich IC

Artur Bogdanowicz 15 października 2023

Deutsche Bahn stawiają na pojazdy autonomiczne

Tabor i technika

Deutsche Bahn stawiają na pojazdy autonomiczne

Artur Bogdanowicz 09 września 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Zobacz również:

Koniec wagonów restauracyjnych w niemieckich IC

Pasażer

Koniec wagonów restauracyjnych w niemieckich IC

Artur Bogdanowicz 15 października 2023

Deutsche Bahn stawiają na pojazdy autonomiczne

Tabor i technika

Deutsche Bahn stawiają na pojazdy autonomiczne

Artur Bogdanowicz 09 września 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5