Niemieckie konsorcjum stojące za pociągiem na poduszce magnetycznej Transrapid, przeprowadzi studium wykonalności dla 800-kilometrowego korytarza z Bahrajnu do Zjednoczonych Emiratów Arabskich przez Katar. Pomysł był dyskutowany w trakcie wizyty niemieckiego ministra spraw wewnętrznych Otto Shilly'ego w Katarze, która miała miejsce w niedzielę.
Memorandum of Understanding (porozumienie o współpracy i wymianie informacji) może zostać podpisane za dwa tygodnie podczas wizyty w tym rejonie kanclerza Schrśdera. Ministrowie transportu GCC (Rada Współpracy Krajów Zatoki Perskiej) rozważają w długim okresie, budowę linii maglev o długości 2000 km z Kuwejtu do Omanu. Jako tańsza alternatywa brane jest pod uwagę konwencjonalne połączenie wysokich szybkości.
Transrapid International to konsorcjum dwóch gigantów niemieckiego przemysłu: Siemensa i ThyssenKrupp. Jak dotąd pociąg maglev działający na komercyjnych zasadach udało się zbudować tylko w Chinach, gdzie 30-kilometrowa linia łączy Szanghaj z lotniskiem. Chińczycy rozważają także budowę połączenia tego typu między Szanghajem i Hangzhou. Pod koniec stycznia rząd tego kraju poinformował, że decyzja w tej sprawie ma zapaść wkrótce.