Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Niemcy: Przewoźnicy chcą dłuższych pociągów towarowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
05-09-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Niemcy: Przewoźnicy chcą dłuższych pociągów towarowych
fot. K. Jähne CC BY-SA 3.0
Niemieccy przewoźnicy kolejowi wzywają rząd do podjęcia inwestycji które pozwolą wprowadzić pociągi towarowe o długości 740 m.

Wydłużenie składów towarowych pozwoli poprawić efektywność kosztową kolei i zwiększyć konkurencyjność transportu szynowego w stosunku do przewoźników drogowych. Z tego powodu Unia Europejska chce aby nowym standardem obowiązującym na sieci TEN-T były pociągi o długości 750 metrów z maksymalnym naciskiem na oś 22,5 ton. Wprowadzenie takich składów wymaga jednak dostosowania infrastruktury.

Obecnie najdłuższe pociągi towarowe w Niemczech mierzą 700 metrów a w Polsce zaledwie 600 metrów podczas gdy w USA gdzie koleje mają znacznie większy udział w transporcie towarów standardem są składy o długości 1500 m. Francja planuje wprowadzenie pociągów o długości 1000 m od 2018 r. Pociągi te będą niestety musiały być skracane na granicach tego państwa co zwiększa koszty.

Przystosowanie infrastruktury kolejowej do dłuższych i cięższych pociągów planują także Włochy i Szwajcaria. Otwarty w czerwcu Tunel Gotarda jest dostosowany do pociągów o długości 750, które mają usprawnić transport między Włochami a Szwajcarią i krajami zachodniej i północnej Europy. Więcej o tej rekordowej inwestycji pisaliśmy na Rynku Kolejowym tutaj
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Sabotaż wstrzymał kolej w północnych Niemczech

Infrastruktura

Sabotaż wstrzymał kolej w północnych Niemczech

Witold Urbanowicz 08 października 2022

Rekordowe przewozy pasażerskie w Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rekordowe przewozy pasażerskie w Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 25 kwietnia 2022

Niemcy stawiają na tory. Aż 13,6 mld euro na rozbudowę w 2022 r.

Infrastruktura

Kolejny strajk na kolei w Niemczech

Infrastruktura

Kolejny strajk na kolei w Niemczech

Artur Biogdanowicz 31 sierpnia 2021

Zobacz również:

Sabotaż wstrzymał kolej w północnych Niemczech

Infrastruktura

Sabotaż wstrzymał kolej w północnych Niemczech

Witold Urbanowicz 08 października 2022

Rekordowe przewozy pasażerskie w Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rekordowe przewozy pasażerskie w Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 25 kwietnia 2022

Niemcy stawiają na tory. Aż 13,6 mld euro na rozbudowę w 2022 r.

Infrastruktura

Kolejny strajk na kolei w Niemczech

Infrastruktura

Kolejny strajk na kolei w Niemczech

Artur Biogdanowicz 31 sierpnia 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5